Robert 75 skrev:
Kör enbart osrams "sensorlampor" men tyvärr släcker de för annat än dagsljus. Har en på garaget som slocknar när jag backar/kör in på uppfarten och då har jag vanliga backljus, dvs inga extra...
Dock håller de bra kvalitet på sensorn och lampan!
Dom kanske har olika modeller, jag har aldrig märkt att mina slocknat av annat ljus. En sitter t.ex. precis utanför ett fönster, från vilket det ofta kommer både glödlampsljus och lysrörsljus. Hade även en billighetsvariant där ett tag, den funkade också bra, men höll inte så länge.

se38005 skrev:
Avancerat ?

Jag köpte en lampa med sån sensor på Jula, för länge sen. Det var på den tiden då Jula hade en butik på Drottninggatan ( i Sthlm), det kan ha varit 18-20 år sedan. Avancerat ?
Vilken annan sensor idag, t.ex. från jula, har samma funktioner?

Y
se38005 skrev:
Avancerat ?

Jag köpte en lampa med sån sensor på Jula, för länge sen. Det var på den tiden då Jula hade en butik på Drottninggatan ( i Sthlm), det kan ha varit 18-20 år sedan. Avancerat ?
Menade det på ett positivt sätt, att jag inte tänkt på att vissa erbjuder lite extra funktioner.

Yrrol skrev:
Ännu coolare vore den om den dessutom hade haft dimmer funktion, så den matade något lägre när det var stilla ute och gick till full effekt när det rörde på sig. :)
Jag kopplade in en stolplyckta med 3 armaturer åt en kollega för 6-7 år sedan via en rörelsevakt som hade 2 utgångar, en för rörelsedetektorn och en för ljusreläet.

Jag kopplade den så att 1 lampa tändes av ljusreläet och dom 2 andra av rörelsedetektorn, det fungerade mycket bra, dock ingen dimmer-funktion.

Jag kommer dock inte ihåg vad det var för fabrikat på rörelsevakten, manualen var på tyska och tog lite tid att översätta med Wordfinder kommer jag ihåg.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.