Har letat bland bygghandlarna här i stan och det verkar vara svårt att få svar på.
Jag tänker täcka mineritskivan bakom bastun med en skiffervägg. finns det någon här som har tänkt samma sak och lyckars? Vart beställer man dom? Finns det ens? Pratade med XL-bygg som säljer harvia här i stan och dom såg ut som frågetecken allihopa.

Nu tänker jag mig en ganska tunn skiffervägg utan att behöva mura upp ett helt aggregat. alltså enbart panel? Som man kanske kan limma upp?

D Davbos skrev:
Har letat bland bygghandlarna här i stan och det verkar vara svårt att få svar på.
Jag tänker täcka mineritskivan bakom bastun med en skiffervägg. finns det någon här som har tänkt samma sak och lyckars? Vart beställer man dom? Finns det ens? Pratade med XL-bygg som säljer harvia här i stan och dom såg ut som frågetecken allihopa.

Nu tänker jag mig en ganska tunn skiffervägg utan att behöva mura upp ett helt aggregat. alltså enbart panel? Som man kanske kan limma upp?
Det enklaste, om det inte finns en färdig skiva, vore väl att använda något slags klinkers som du sätter upp på tex gips bara ?
Typ något sånt här ?

https://www.bauhaus.se/vaggtegel-be...FRwVm3MW9kUXSkaAjxcEALw_wcB#go-to-description

det är en sån variant jag har. frågan är bara hur man ska få upp det på väggen så att det stannar där. Borde gå med att börja måla på en primer och sen använda ett stenlim?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.