680 läst ·
2 svar
680 läst
2 svar
Värma bastun med gasol?
Jag har funderat lite av och till på att fixa en liten bastu i trädgården. Om det inte vore för det vedeldade aggregatet så skulle ju ett litet bastubygge inte kräva någon formalia avseende bygganmälan eller motsvarande.
Men så kom jag och tänka på det här med gasol. Finns det bra aggregat som drivs med gasol? Med ett gasolaggregat skulle man ju bli helt oberoende av de ev nackdelar som vedaggregat för med sig. Tex placering av bastun osv.
När jag googlar på det här med gasolaggregat till bastu så verkar det ju vara minst sagt klent utbud.
Är det någon som har input här?
Men så kom jag och tänka på det här med gasol. Finns det bra aggregat som drivs med gasol? Med ett gasolaggregat skulle man ju bli helt oberoende av de ev nackdelar som vedaggregat för med sig. Tex placering av bastun osv.
När jag googlar på det här med gasolaggregat till bastu så verkar det ju vara minst sagt klent utbud.
Jag hade kollat med finska leverantörer. Har för mig att det inte är helt ovanligt med bastu i större finska fritidsbåtar, de lär rimligen vara gasoleldade.O Olf Oggler skrev:Jag har funderat lite av och till på att fixa en liten bastu i trädgården. Om det inte vore för det vedeldade aggregatet så skulle ju ett litet bastubygge inte kräva någon formalia avseende bygganmälan eller motsvarande.
/Höghus
det finns en tråd här av en person som heter Backafall. Har skriver mkt om gasol-aggregat. Jag är också intresserad av det.O Olf Oggler skrev:Jag har funderat lite av och till på att fixa en liten bastu i trädgården. Om det inte vore för det vedeldade aggregatet så skulle ju ett litet bastubygge inte kräva någon formalia avseende bygganmälan eller motsvarande.
Klicka här för att svara