Hej,
står i färd med att sätta panel i innertak. Panelen är en vanlig fasad (liten kant) med not och fjäder från Optimera, tillverkade
NoviPro (norrlandsträ). De levererades förra veckan och har därefter legat i mitt garage, uppallade 95mm från golvet jämnt. Pga värmen håller garaget ca 18-20 grader med god ventilation.
Nu nör jag börjar spika upp dom så en stor mängd (hittils) som en banan. Dvs de ligger dikt an i ytterändarna men not och fjäder möts knapps i mitten. Med våld går det att pressa ihop en del, slår man med kloss och hammare så fjädrar det ut. Så det känns som att det är planken så är skeva. Dykerten skjuter jag i fjädern snett uppåt så den hindrar inte.
va fan gör man nu ? Jag vågar inte öppna fler paket för att ”testa”. Känns som en mardröm att returnera 500kg panel, om det ens går. Och hur bevisar man att något är ”för snett”. Eller är det bara att acceptera att de är så här? At detta är kvalitén man får vänta sig ?
Trodde detta skulle vara snabbt och lätt jämfört med gips. All hjälp och tipps mottages tacksamt !
Mvh