20 918 läst ·
287 svar
21k läst
287 svar
Skattefinansierad tv
Jag har svårt att se att den jämförelsen är relevant. Det är väl ändå en viss skillnad mellan att samhällsfunktioner skattefinansieras och att Melodifestivalen och Mästarnas mästare skattefinansieras?K Keld skrev:
/Krille
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Trams!K Keld skrev:
Alla behöver vi t.ex. sjukvård, infrastruktur och energi för ljus och uppvärmning. Och var hamnar vi utan barn?
Men visst, allt går att lösa på amerikanskt sätt också.
Men vem behöver Mello och På Spåret?
Jag känner en del, som tycker att mello är det bästa som händer på TV.KnockOnWood skrev:
O hur kommer det sig, att inga barn skulle sättas till världen, om inte VAB fanns.
Samma generation barn stänger gärna av TVn och ägnar hellre tiden åt paddan om du bara tillåter dem.K Keld skrev:
TV är ju mest för den åldrade och krympande delen av befolkningen. Vanans makt är stor men frågan infinner sig hur länge vi ska subventionera de äldres oreflekterade TV-bruk med skattemedel? En annan fråga som infinner sig är om vi ska tillåta public service att producera material on demand istället? Ska redaktionerna finnas kvar måste verksamheten styras bort från TV-formatet rätt så snart. Och det har man förstått på Gärdet.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
