K
K Keld skrev:
Jag behöver ingen motorväg till jobbet. O jag tycker att VAB skall bort. O jag vill inte heller betala för vägbelysning, där jag inte kör bil just då.
Jag har svårt att se att den jämförelsen är relevant. Det är väl ändå en viss skillnad mellan att samhällsfunktioner skattefinansieras och att Melodifestivalen och Mästarnas mästare skattefinansieras?

/Krille
 
  • Gilla
KnockOnWood och 5 till
  • Laddar…
Precis, dom som tycker så kan gärna betala dubbelt så mycket så slipper vi andra...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Precis, dom som tycker så kan gärna betala dubbelt så mycket så slipper vi andra...
O vem skall bestämma vad som är vad. Jag tycker tex teater, opera o balett är minst lika onödigt som melodifestivalen.
 
Frivilliga betalar andra slipper, svårare är det inte.
 
K Keld skrev:
Jag behöver ingen motorväg till jobbet. O jag tycker att VAB skall bort. O jag vill inte heller betala för vägbelysning, där jag inte kör bil just då.
Trams!
Alla behöver vi t.ex. sjukvård, infrastruktur och energi för ljus och uppvärmning. Och var hamnar vi utan barn?
Men visst, allt går att lösa på amerikanskt sätt också.

Men vem behöver Mello och På Spåret?
 
  • Gilla
U i CAR
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Frivilliga betalar andra slipper, svårare är det inte.
Skall det gälla alla skatter. För då har jag en del grejer, jag skulle välja bort.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Trams!
Alla behöver vi t.ex. sjukvård, infrastruktur och energi för ljus och uppvärmning. Och var hamnar vi utan barn?
Men visst, allt går att lösa på amerikanskt sätt också.

Men vem behöver Mello och På Spåret?
Jag känner en del, som tycker att mello är det bästa som händer på TV.
O hur kommer det sig, att inga barn skulle sättas till världen, om inte VAB fanns.
 
Claes Sörmland
K Keld skrev:
Jag känner en del, som tycker att mello är det bästa som händer på TV.
Samma generation barn stänger gärna av TVn och ägnar hellre tiden åt paddan om du bara tillåter dem.

TV är ju mest för den åldrade och krympande delen av befolkningen. Vanans makt är stor men frågan infinner sig hur länge vi ska subventionera de äldres oreflekterade TV-bruk med skattemedel? En annan fråga som infinner sig är om vi ska tillåta public service att producera material on demand istället? Ska redaktionerna finnas kvar måste verksamheten styras bort från TV-formatet rätt så snart. Och det har man förstått på Gärdet.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
K Keld skrev:
Skall det gälla alla skatter. För då har jag en del grejer, jag skulle välja bort.
Det finns väl ingen här som kritiserat stats-tv som hävdat att det inte kan finnas andra oskäliga statliga pålagor också.
 
K Keld skrev:
Jag känner en del, som tycker att mello är det bästa som händer på TV.
Ja, men då får de väl betala för det.
Ungefär som jag får betala när jag köper Kalle anka eller Knasen.
 
  • Gilla
U i CAR
  • Laddar…
Slipper jag betala för den där dj.vla sporten då!!! Om det är nåt de kan ta bort så är det väl den!
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Finns det någon chans att SD kan stoppa detta om dom blir största eller näst största parti efter valet? Dom vill väl lägg ner SR helt va?

Edit: det är tydligen medlemmarna som vill lägga ner.
 
Fairlane
Samtliga riksdagspartier är väl för detta?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Samtliga riksdagspartier är väl för detta?
Ja efter lite googlande så kom jag fram till det. Men större delen av SDs medlemmar vill lägga ner, SVT, SR och allt va det heter.
Men partiet röstade för.
 
Den konspiratoriskt lagde funderar på om något parti verkligen vågar kritisera Sveriges största (?) mediabolags finansiering ett valår...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.