AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det är det när man pratar om totala skatten på lön!

Soc är skatt på lön.
Vi pratar marginalskatt. INTE totalt skattetryck

• Gilla
  • Haha
Klacken och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Vad arbetsgivaren betalar har INGET med löntagarens marginalskatt å göra.
Lär dig terminologi
Jo det har det. Det är bara att sossrna trollat lite med knäna. Fortfarande en skatt på din lön. Ekonomifakta.se håller med mig

• Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
Jo det är det. Det är det totala skattetrycket för varje ökat krona. Tom ekonomifakta.se håller med mig. Dock har den gått ner till 64 procent för 2025 så det var fel av mig
skatteverket.se anger marginalskatten till knappt 53%, du får pudla då min källa är trovärdigare än din.

• Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Vi pratar marginalskatt. INTE totalt skattetryck
Marginalskatt är vad du får betala över en viss brytpunkt. Jag får betala 64 procent över 720k

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Totala skattetrycket är inte marginalskatt.
Lär dig enkel terminologi
Det kan han inte, jag har försökt lära honom förut men han är tydligen inte kapabel att ta in fakta.

• Gilla
  • Älska
Klacken och 4 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
skatteverket.se anger marginalskatten till knappt 53%, du får pudla då min källa är trovärdigare än din.
Skatteverket är ju inte alls partiskt nej. 😂
Faktum kvarstår för varje krona över 720k i lön får du skatta 64 procent

Marginalskatt är vad du får betala över en viss brytpunkt. Jag får betala 64 procent över 720k
Faktum kvarstår för varje krona över 720k i lön får du skatta 64 procent
Pudla

• Gilla
  • Haha
Klacken och 3 till
  • Laddar…
Jo det har det. Det är bara att sossrna trollat lite med knäna. Fortfarande en skatt på din lön. Ekonomifakta.se håller med mig
En vedertagen förståelse av marginalskatt under ivartfall så länge jag levt har varit hur mycket en löntagare får behålla i plånboken )i procent) av en löneökning.

Du verkar ha en annan, alternativ, politisk agenda.
Släpp den om du ska diskutera på forum som denna. Då håller vi oss till vedertagna begrepp, inte hemsnickrade.

• Gilla
erik_83 och 5 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Pudla
Nej du har fel. Du är indokatrinerad att sociala inte är skatt på lön. Vilket det är.

• Haha
lat
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
En vedertagen förståelse av marginalskatt under ivartfall så länge jag levt har varit hur mycket en löntagare får behålla i plånboken )i procent) av en löneökning.

Du verkar ha en annan, alternativ, politisk agenda.
Släpp den om du ska diskutera på forum som denna. Då håller vi oss till vedertagna begrepp, inte hemsnickrade.
Fel, marginalskatten är den skatt du får betala på ökningen. Så säg du fick 721k i lön 2025, då får betala 66 procent på tusenlappen

Ekonomifakta.se håller med mig
Ekonomifakta ägs såvitt jag vet av Svenskt Näringsliv, en partisk organisation om du frågar mig.

• Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Partiska? Dom har ingen politisk agenda som du verkar ha. Bara lägg ned. Du kan diskutera vidare på skattebetalarnas förening, för finner du likasinnade

• Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Partiska? Dom har ingen politisk agenda som du verkar ha. Bara lägg ned. Du kan diskutera vidare på skattebetalarnas förening, för finner du likasinnade
Haha skatteverkst har såklart en agenda att så gott det går skapa en bild att vi har så låg skatt som möjligt i Sverige.

Det är ju enkelt med en befolkning som denna i tråden.

• Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Nej du har fel. Du är indokatrinerad att sociala inte är skatt på lön. Vilket det är.
Pudla Malmgern
Det är ju enkelt med en befolkning som denna i tråden.
Enkel kanske, men inte så dum som du som inte ens kan lära dig vad marginalskatt är.

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
hsd
Anders har fel, men det är enbart eftersom han är egenföretagare och upplever arbetsgivaravgifter som en skatt
Däremot har ni glömt,som tråden lyder, att det är skatt på varje krona som spenderas...moms mm

• Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.