20 944 läst ·
558 svar
21k läst
558 svar
Skatt - allmän diskussion
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
skatteverket.se anger marginalskatten till knappt 53%, du får pudla då min källa är trovärdigare än din.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
En vedertagen förståelse av marginalskatt under ivartfall så länge jag levt har varit hur mycket en löntagare får behålla i plånboken )i procent) av en löneökning.AndersMalmgren skrev:
Du verkar ha en annan, alternativ, politisk agenda.
Släpp den om du ska diskutera på forum som denna. Då håller vi oss till vedertagna begrepp, inte hemsnickrade.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Fel, marginalskatten är den skatt du får betala på ökningen. Så säg du fick 721k i lön 2025, då får betala 66 procent på tusenlappenZ Zodde skrev:En vedertagen förståelse av marginalskatt under ivartfall så länge jag levt har varit hur mycket en löntagare får behålla i plånboken )i procent) av en löneökning.
Du verkar ha en annan, alternativ, politisk agenda.
Släpp den om du ska diskutera på forum som denna. Då håller vi oss till vedertagna begrepp, inte hemsnickrade.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Haha skatteverkst har såklart en agenda att så gott det går skapa en bild att vi har så låg skatt som möjligt i Sverige.Z Zodde skrev:
Det är ju enkelt med en befolkning som denna i tråden.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Anders har fel, men det är enbart eftersom han är egenföretagare och upplever arbetsgivaravgifter som en skatt
Däremot har ni glömt,som tråden lyder, att det är skatt på varje krona som spenderas...moms mm
Däremot har ni glömt,som tråden lyder, att det är skatt på varje krona som spenderas...moms mm