19 417 läst ·
33 svar
19k läst
33 svar
Skarvning i normalcentral
Nej jag är inte helt säker på att det inte var vulktape.
Jag stod inte direkt och hängde över elektrikern så att jag skymde sikten.
Men på ett par meters håll såg det i alla fall ut som helt vanlig rulle eltape.
Jag var ju med under hela operationen, hjälpte till med att dra kabeln i röret och lite sånt.
(Antagligen var jag brottsling då, iom att jag inte har behörighet eller lyfte lön för jobbet
)
Det var ju jag som hade 100% koll på var fasadmätarskåpet slutligen skulle stå, och på vilken höjd, så jag såg även till att det blev rätt längd på kabeln.
Men visst kan det varit vulktape,om det finns någon variant som vid en snabb anblick kan misstas för vanlig eltape.
Jag stod inte direkt och hängde över elektrikern så att jag skymde sikten.
Men på ett par meters håll såg det i alla fall ut som helt vanlig rulle eltape.
Jag var ju med under hela operationen, hjälpte till med att dra kabeln i röret och lite sånt.
(Antagligen var jag brottsling då, iom att jag inte har behörighet eller lyfte lön för jobbet
Det var ju jag som hade 100% koll på var fasadmätarskåpet slutligen skulle stå, och på vilken höjd, så jag såg även till att det blev rätt längd på kabeln.
Men visst kan det varit vulktape,om det finns någon variant som vid en snabb anblick kan misstas för vanlig eltape.
Det finns en typ av vulktape som ser rätt lika ut som "vanlig"tape, sedan man använt den ska den täckas av "vanlig" eltape. Ska det vara riktigt utfört och kabeln ska ligga i marken måste man vara noga med sträckning och överlappningen av tejpvarven.
Och det duger INTE med vilken tejp som helst, den ska tåla både vatten och sol under låååång tid.
Och det duger INTE med vilken tejp som helst, den ska tåla både vatten och sol under låååång tid.
Jopp, använde sådan när man stod uppe i master och monterade radiolänkar.elmont skrev:Det finns en typ av vulktape som ser rätt lika ut som "vanlig"tape, sedan man använt den ska den täckas av "vanlig" eltape. Ska det vara riktigt utfört och kabeln ska ligga i marken måste man vara noga med sträckning och överlappningen av tejpvarven.
Fanns rigorösa beskrivningar på hur överlappen skall vara etc...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden