Verkar väldigt slarvigt utfört ja. Ta kontakt med gatu-avdelningen på din kommun och lyft fram frågan/klaga. De har förmodligen ett avtal med justerings-/asfalteringsföretaget och vill ju även dom ha ett propert utfört arbete.

jakobsbygge
M Myckling skrev:
Ok, men jag antar att ni befinner i en storstadskommun eller gränsande till en?
Lite lustigt, jag är uppvuxen i ett samhälle norrut som heter Myckling där vi hade legendariskt lappade vägar i kvarteren.

• Gilla
Pecka Langer
  • Laddar…
Jag klagade till kommunen när man asfalterat slarvigt på en cykelväg intill en brunn (man höjde inte gallret när man la på nytt lager), och det blev åtgärdat någon vecka senare. Det gäller att inte vänta för länge innan man hör av sig till kommun/entreprenör.

• Gilla
Mörner och 1 till
  • Laddar…
S segermikaela skrev:
Ny asfalt på kommunal väg. Riktigt dåligt arbete av entreprenör. Vad kan man förvänta sig för resultat när det sker en nyasfaltering av väg till villor? Här är det minst två cm skillnad mellan mittendelen som gjordes med stor maskin och sido delarna som gjordes av annar mindre team.
det ska väl vara trotoarskänsla..

jakobsbygge jakobsbygge skrev:
Lite lustigt, jag är uppvuxen i ett samhälle norrut som heter Myckling där vi hade legendariskt lappade vägar i kvarteren.
Det kan absolut finnas ett samband.😆

• Gilla
Sir Duke och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.