Ny asfalt på kommunal väg. Riktigt dåligt arbete av entreprenör. Vad kan man förvänta sig för resultat när det sker en nyasfaltering av väg till villor? Här är det minst två cm skillnad mellan mittendelen som gjordes med stor maskin och sido delarna som gjordes av annar mindre team.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
Är de verkligen färdiga? De kanske kommer imorgon och gör klart? På den undre bilden ser det ut som att den lägre delen är bindlager och inte slitlager som den övre delen.
Tack för svar. Tyvärr tror jag att de är färdiga. Är en återvändsgata så väldigt lite trafik, så jag tvivlar på att de ska lägga fler lager. De la mittendelen av vägen, den lägre delen, för över en vecka sedan och det lät som att det bara var kanterna som skulle fixas sen.Johan Gunverth skrev:
Finns ingen anledning till gropen, vi undrade detsamma när vi såg det. Innan asfalteringen var där också en sänka, men det trodde vi de skulle korrigera när de la ny asfalt. Muren är i våg så det är tydligt hur vågig asfalten är.K Klass0n skrev:
Isåfall håller jag tummarna för det. Asfalten är lagd på befintlig asfalt och mittendelen är lagd efter brunnarna. De borde de väl inte ha gjort färdigt om det ska läggas ett slitlager ovanpå. Är novis inom detta känner jag.P Prodigys skrev:
Då kanske det är bilden som luras. Skulle det vara så att det är färdigt så är det bara atgskicka bilderna samt klagomål om snubbelkant till väghållaren så får dom ta striden med dom som asfalterat. Den kanten är ju skolboksexempel på snubbelkantS segermikaela skrev:
Det är sällan någon asfalterare gör ett sådär "bra" arbete i dessa tider av kommunala offertundor och pressade enhetspriser och aktieägare som kräver ständigt förbättrade nyckeltal. Vanligen är det betydligt värre.
Tyvärr är det så. Jag säger inte att det borde vara såhär. Egentligen är ju resultatet rent bedrövligt.
Tyvärr är det så. Jag säger inte att det borde vara såhär. Egentligen är ju resultatet rent bedrövligt.
Vid mitt föräldrahem asfalterades gatan för 50 år sedan, man ha sedan gjort några smärre lagningar där det gått hål i asfalten, men den har länge sett ut som en puckelpist pga alla tjälskott. I vintras så lyckades entreprenören skrapa av topparna på många av bulorna. Så nu i sommar så skrapade man av ytterligare grus på toppen vid tjälskotten och lade reparationsasfalt ovanpå, så nu är tjälskotten inte så höga att det riskerar att skrapa bilen åtminstone. Men omasfaltering? Det har man inte hört talas om.M Myckling skrev:
I den kommunen jag bor idag så bygger man inga gator i bostadsområdena från kommunens sida, utan detta blir alltid ett ansvar för bostadsrättsföreningar och villaföreningar. Det är bara inne i centrala staden som kommunen tar ansvar för vägarna, samt de genomfartsvägar/gator som leder ut till villaområdena.