Har tidigare gjort en tråd om problemet med vårat badrum som förra ägarna renoverade. Deras hantverkare som har våtrumslicens var idag här för att knacka loss några plattor så att rörmokaren kan komma fram och jobba. Har läst en del trådar här och försökt söka fakta och vad jag kan komma fram till så kommer det inte att gå att göra en schysst skarvning av tätskikten. Det här är inom våtzon 1 och både kall/varm-vatten samt elementslingan går igenom.
Finns det någon chans att han kan fixa till det eller måste jag ta hit en besiktningsman som får kolla på allt och ge ett utlåtande?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det någon chans att han kan fixa till det eller måste jag ta hit en besiktningsman som får kolla på allt och ge ett utlåtande?
Hej,
Tätskiktet ser ju förstört ut. Har inte läst din förra tråd, men har du inte någon garanti på arbetet? Eller är detta något som ni vill ha gjort alternativt har garantin gått ut?
Jag hade dragit dit en besiktningsman innan någon hantverkare kommit dit. Alternativt låtit hantverkaren komma dit, om du verkligen litar på denne, och först ge sitt omdömme, som du sedan kan kontrollera, innan du låter samma hantverkare komma tillbaka och utföra arbetet.
Låt ingen hantverkare komma dit och sätta igen något, utan att du först kontrollerar att du går säker vad det gäller tätskiktet.
Mvh
Stefan
Tätskiktet ser ju förstört ut. Har inte läst din förra tråd, men har du inte någon garanti på arbetet? Eller är detta något som ni vill ha gjort alternativt har garantin gått ut?
Jag hade dragit dit en besiktningsman innan någon hantverkare kommit dit. Alternativt låtit hantverkaren komma dit, om du verkligen litar på denne, och först ge sitt omdömme, som du sedan kan kontrollera, innan du låter samma hantverkare komma tillbaka och utföra arbetet.
Låt ingen hantverkare komma dit och sätta igen något, utan att du först kontrollerar att du går säker vad det gäller tätskiktet.
Mvh
Stefan
Tack för ditt svar. Allt är struligt pga att det är dom gamla ägarna som ska se till att det här blir fixat och dom vill att han som gjorde det från början ska fixa till det. Vi som nya ägare kan inte gå in och styra för mycket då risken är att vi "tar över" garantin från de gamla ägarna. Min tanke är att deras snickare får ta borta fler plattor på sidorna samt första raden av klinkers så att man kan få fram fin duk att skarva mot. Har ringt BKR samt via dom fått numret till probaus kontaktperson som jag förhörde mig med om det var ok att skarva deras tätskikt. Vilket det va så länge man körde remsa och "gucka".
Klicka här för att svara