Hej, vilket är det optimala sättet att skarva hammarbandet för ett tak över uteplats? Det skall sitta i ändarna på takstolarna (mot huset) och det finns egentligen bara plats för att skruva en skruv (takstol = 45 mm) med fransk träskruv och sen inte plats för fortsättningen (nya regeln). Skall man fräsa ut (sink) eller halvera tjockleken på respektive regel och lägga omlott? Vad är bäst/korrekt?
Jag har svårt att formulera ovanstående på ett bättre sätt, och hoppas någon förstår och kan svara. Vill helst inte använda beslag/plåt.
/ mvh