Jag har grävt upp dräneringen på ena långsidan av huset, byggt-45. Det ligger där tegelrör med 2 tums innerdiameter. Spolade runt huset i det kvarvarande dräneringssystemet och det funkade bra. Var bara lite sand/jord i botten på tegelrören.
Tänkte nu lägga dräneringsrör/slang i den uppgrävda långsidan för att ersätta tegelrören. Hur går det till att skarva ny större dimension av slang med bef. tegelrör? Finns det några muffar till detta?