Hej!

Jag håller på att dränera om mitt hus från 60-talet Det blir isodrän och ny dränering med dräneringsrör och makadam. En del av huset kommer jag inte åt att dränera om eftersom det ligger en altan där. Här kommer jag att skarva på befintligt tegelrör från båda håll. Det blir således tegelrör under altandelen. Min fundering är om det är ide att dra en markdräneringsslang inuti tegelröret för att sedan låta denna möta upp med de nya dräneringsrören. Tegelröret är cirka 10 cm invändigt så då borde en 50 slang gå att dra igenom. Är det någon som vet om detta är en bra ide eller om det är helt meningslöst. Jag kommer att spola igenom den gamla dräneringen för att få den ren från eventuell sand m.m. Skarv kommer att användas för tegelröret till dräneringsledningen. Dräneringsslangen tänkte jag bara låta gå en bit in i dräneringsledningen. Tack på förhand
Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.