15 444 läst ·
220 svar
15k läst
220 svar
Skärpta lagar mot ip-tv kan bli verklighet
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 371 inlägg
Upphovsrättsbrott är inte samma sak som stöld.
I det ena fallet kopierar du något olovligt, i det andra fallet tar du fysiskt något.
I det ena fallet kopierar du något olovligt, i det andra fallet tar du fysiskt något.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 887 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 887 inlägg
Jag som tillhör de som är "dum" nog att betala för streamingtjänster (dock ej dyra sportpaket skall sägas) tycker det är helt rimligt att det blir olagligt att stjäla innehåll som andra betalar för.
Det handlar ytterst om att de som har upphovsrätten skall få betalt och inte om att regeringen skulle ha någon vinning av detta.
Sedan håller jag med om att priset för dem som vill se all sport är orimligt högt. Viaplay tillhör väl de värsta på marknaden (har själv inget abonnemang hos dem längre).
Det handlar ytterst om att de som har upphovsrätten skall få betalt och inte om att regeringen skulle ha någon vinning av detta.
Sedan håller jag med om att priset för dem som vill se all sport är orimligt högt. Viaplay tillhör väl de värsta på marknaden (har själv inget abonnemang hos dem längre).
Det är bra att Regeringen också tar tag i detta. Stöld är alltid stöld.
Med tanke på att polisen anmäler och griper den som kallar dem för ”tönt” eller ”hobbit” men inte åker med ambulansen på larm nör de känner sig hotade
Så kan vi känna oss säkra på att detta kommer prioroteras
Glöm inte att polisen som jobbade mot Pirate Bay fick anställning hos ett av mediebolagen sen…
Glöm inte att polisen som jobbade mot Pirate Bay fick anställning hos ett av mediebolagen sen…
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
För att inte tala om det viktiga arbetet med att söka upp aktiva fotbollssupportrar på deras arbetsplatser. Myndiga och ostraffade sådana som inte är misstänkta för något.Appendix skrev:
Med tanke på att polisen anmäler och griper den som kallar dem för ”tönt” eller ”hobbit” men inte åker med ambulansen på larm nör de känner sig hotade
Polisen vet veeeerkligen hur man bäst prioriterar och använder våra skattemedel 🙄 Det är sedan gammalt.
Men det är väl inte polisen som driver detta?B Bästerortarn skrev:
Utan det hamnar på deras bord om förslaget blir verklighet..
för många som använder ip-tv finns det inget lagligt sett att se dom kanalerna man vill se fast man skulle betala 30000 i månaden många har det just till kanaler från hemlandet eller sport som aldrig sänds på svensk tv själv gillar jag rugby det sänds aldrig i sverige och jag kan inte ens betala för att se dem om jag villE elmont skrev: