N
A and.wei skrev:
Bra prio, skit i mördare och sprängningar. Satsa på pirater på nätet istället. Känns förtroendeingivande. /s
Man kan göra flera saker samtidigt....

• Gilla
f97anka och 3 till
  • Laddar…
Upphovsrättsbrott är inte samma sak som stöld.

I det ena fallet kopierar du något olovligt, i det andra fallet tar du fysiskt något.

• Gilla
MartinP666 och 7 till
  • Laddar…
Är väl bara titta på musik. Nog väldigt få som faktiskt laddar ner eller ”ful streamar” idag när det finns tjänster t ex. som Spotify.
Gör om gör rätt.

• Gilla
S_lund och 7 till
  • Laddar…
N
Jag som tillhör de som är "dum" nog att betala för streamingtjänster (dock ej dyra sportpaket skall sägas) tycker det är helt rimligt att det blir olagligt att stjäla innehåll som andra betalar för.
Det handlar ytterst om att de som har upphovsrätten skall få betalt och inte om att regeringen skulle ha någon vinning av detta.

Sedan håller jag med om att priset för dem som vill se all sport är orimligt högt. Viaplay tillhör väl de värsta på marknaden (har själv inget abonnemang hos dem längre).

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Det är bra att Regeringen också tar tag i detta. Stöld är alltid stöld.

• Gilla
  • Haha
Tubes och 3 till
  • Laddar…
VPN leverantörerna gnuggar händerna...

• Gilla
DaliMannen och 3 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Man kan göra flera saker samtidigt....
För att göra en sak måste man göra avkall på nåt annat. Hade man kunnat göra full fokus på allt hade vi inte behövt en ekonomi och prioriteringar

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Med tanke på att polisen anmäler och griper den som kallar dem för ”tönt” eller ”hobbit” men inte åker med ambulansen på larm nör de känner sig hotade

Så kan vi känna oss säkra på att detta kommer prioroteras

Glöm inte att polisen som jobbade mot Pirate Bay fick anställning hos ett av mediebolagen sen…

• Gilla
RufusHedman och 10 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Med tanke på att polisen anmäler och griper den som kallar dem för ”tönt” eller ”hobbit” men inte åker med ambulansen på larm nör de känner sig hotade

Så kan vi känna oss säkra på att detta kommer prioroteras

Glöm inte att polisen som jobbade mot Pirate Bay fick anställning hos ett av mediebolagen sen…
För att inte tala om det viktiga arbetet med att söka upp aktiva fotbollssupportrar på deras arbetsplatser. Myndiga och ostraffade sådana som inte är misstänkta för något.

Polisen vet veeeerkligen hur man bäst prioriterar och använder våra skattemedel 🙄 Det är sedan gammalt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
J
B Bästerortarn skrev:
För att inte tala om det viktiga arbetet med att söka upp aktiva fotbollssupportrar på deras arbetsplatser. Myndiga och ostraffade sådana som inte är misstänkta för något.

Polisen vet veeeerkligen hur man bäst prioriterar och använder våra skattemedel 🙄 Det är sedan gammalt.
Men det är väl inte polisen som driver detta?
Utan det hamnar på deras bord om förslaget blir verklighet..

• Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
Det blir väl ungefär som när det blev olagligt med fildelning och ThePirateBay.
Inte någon skillnad alltså.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
E elmont skrev:
Och eftersom jag tycker att bensinpriset på macken är på tok för högt så är det helt OK att tjyvtanka?
Eller är det bara det som står på nöjeskontot, och som man skulle kunna avvara, som är lovligt stöldgods? Har jag inte råd att betala biljetten får jag stanna hemma,
för många som använder ip-tv finns det inget lagligt sett att se dom kanalerna man vill se fast man skulle betala 30000 i månaden många har det just till kanaler från hemlandet eller sport som aldrig sänds på svensk tv själv gillar jag rugby det sänds aldrig i sverige och jag kan inte ens betala för att se dem om jag vill

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
W Wip3 skrev:
VPN leverantörerna gnuggar händerna...
funkar vpn verkligen längre vet att visa länder så kan man inte längre använda vpn till netflix längre

M maria01 skrev:
funkar vpn verkligen längre vet att visa länder så kan man inte längre använda vpn till netflix längre
Det beror på att Netflix har koll på vilka ipadresser som vpn:en har på publika sidan

MrJay MrJay skrev:
Samtidigt som fotbollsstjärnor får miljarder för att byta arbetsgivare så skall vår regering leka internetpolis för att stävja streaming av (främst) sportsändningar. Att titta på något är inte likvärdigt med att stjäla!
Bara att det blir olagligt kommer att ha en bra effekt.

• Haha
Peter787
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.