Igen, avreglera ett område som ger monopol för företaget??? Hur tänkte man?

El-nätet, vatten, avlopp, vägar, fiber-nätet är för viktiga samhällsstrukturer för att ägas av ett tyskt företag.

El på nätet och tjänster på fiber-nätet borde däremot kunna fortsätta vara avreglerat.

• Gilla
JustDoIt och 7 till
  • Laddar…
Det känns skönt att bo här :love:
4-duagershk_400px_.jpg
Du äger Södra Hallands Kraft
En fördel med företagsformen är att vinster vi gör stannar kvar i föreningen och återinvesteras i denna.

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
N
nimhed nimhed skrev:
Igen, avreglera ett område som ger monopol för företaget??? Hur tänkte man?

El-nätet, vatten, avlopp, vägar, fiber-nätet är för viktiga samhällsstrukturer för att ägas av ett tyskt företag.

El på nätet och tjänster på fiber-nätet borde däremot kunna fortsätta vara avreglerat.
Det är inte mycket bättre när ett statligt företag med vansinnesaffärer i bagaget äger elnätet. I alla fall inte om man inte tycker om prishöjningar på ockernivå. Det kan jag och många med mig intyga.

N Nalleman64 skrev:
Det är inte mycket bättre när ett statligt företag med vansinnesaffärer i bagaget äger elnätet. I alla fall inte om man inte tycker om prishöjningar på ockernivå. Det kan jag och många med mig intyga.
Du tänker väl inte på Centern och Nuon va :cry:

Men visst, Maud O. lär faktiskt ha gått ut gymnasiet. På vilken linje vet jag dock ej.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du tänker väl inte på Centern och Nuon va :cry:

Men visst, Maud O. lär faktiskt ha gått ut gymnasiet. På vilken linje vet jag dock ej.
Företaget i fråga har en styrelse och en VD som har en stor del av ansvaret för kolaffärer i Tyskland och Nuonaffären.
Jag skyddar verkligen inte vare sig Centern (hu vilket parti) eller Maud men allt går inte att skylla på dem.
I synnerhet inte att företaget inte gjort fortlöpande avsättningar för nyinvesteringar i sitt eftersatta nät och därför nu ockrar sina kunder genom oskäliga prishöjningar år efter år. Det statliga företaget är det som höjt sina elnätssvgifter mest de senaste åren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.