1 575 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Skära i våtrumsmatta?
Hej
Vi har precis köpt hus med gammal (äcklig våtrumsmatta i badrummet) vår budget är spräckt så vi har inte råd att göra om badrummet nu. Men har fått tips på att måla våtrumsmattan med våtrumsfärg så länge, så det ska vi göra
Men, det sitter en ful skiljevägg mitt i badrummet som vi vill ta bort och min fråga är då hur tätar vi hålet i våtrumsmattan efter skiljeväggen? Den löper längs vägg och golv... Är det ens möjligt att få tätt?
Tar gärna emot tips och råd? även ang färg och utförande av målning av våtrumsmattan!
Mvh
Vi har precis köpt hus med gammal (äcklig våtrumsmatta i badrummet) vår budget är spräckt så vi har inte råd att göra om badrummet nu. Men har fått tips på att måla våtrumsmattan med våtrumsfärg så länge, så det ska vi göra
Men, det sitter en ful skiljevägg mitt i badrummet som vi vill ta bort och min fråga är då hur tätar vi hålet i våtrumsmattan efter skiljeväggen? Den löper längs vägg och golv... Är det ens möjligt att få tätt?
Tar gärna emot tips och råd? även ang färg och utförande av målning av våtrumsmattan!
Mvh
Ska börja med att säga att min erfarenhet av golv är bara baserat på att jag har lejt golvläggare några gånger. När vi bytte kök för flera år sen gick plastmattan till köksinredningen, men inte under. Hantverkare la dit spillbitar med uppvik och plastsvetsade skarven innan vi la dit laminatgolv. Borde gå att göra samma i badrummet innan ni målar golvet? Har låtit målare bättra på med färg på väggmatta i badrummet, från nån ful bård (heter det så?) högst upp med rankor - fick bli vitt eftersom övriga ytskikt fr 2003 var ok. Tvivlar dock på att ett golv som målas pallar slitaget i några år. Min tanke är nog ändå, kan det vara så jävligt att ni inte står ut med att vänta tills ni har råd/möjlighet att göra allt ordentligt? Typ badrumsmatta etc som döljer en ful matta etc. Brukar ju alltid bli dyrare att göra om i flera steg (förutom merjobbet).J Jennta skrev:Hej
Men, det sitter en ful skiljevägg mitt i badrummet
som vi vill ta bort och min fråga är då hur tätar vi hålet i våtrumsmattan efter skiljeväggen? Den löper längs vägg och golv... Är det ens möjligt att få tätt?
Mvh
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Låt allting vara tills ni har medel och bättre möjlighet. Att riva bort en vägg och få nån öppen skarv i mattan och sen på det måla allt ser nog i förlängningen ännu sämre ut än en sliten matta idag.
Det "går" att måla med färg men oftast slits det fort och ser sunkigt ut .
Det "går" att måla med färg men oftast slits det fort och ser sunkigt ut .
Klicka här för att svara