Skulle sätta upp några skåplås och upptäckte att förpackningen jag köpte senast var lite dyrare än den jag köpt gången innan. Se bild:
Närmare bestämt drygt 10 ggr dyrare, från 2.60 till 31.00 kr. Är inte det hutlöst?
Sedan var det märkligt att namnet ändrat från skåplås till rullsnäppare. Men det var en mindre detalj.
Sedan har dom ha bytt ut dom gamla hederliga spårskruvarna mot dom där kryss-skruvarna eller vad dom heter. Nymodigheter!
I övrigt är det inga större skillnader förutom att dom skippat graveringen på de nya.
Nu var det väl några år sen jag köpte den äldre av de två förpackningarna. Domus stängde ju för några år sedan, så.. ;-)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närmare bestämt drygt 10 ggr dyrare, från 2.60 till 31.00 kr. Är inte det hutlöst?
Sedan var det märkligt att namnet ändrat från skåplås till rullsnäppare. Men det var en mindre detalj.
Sedan har dom ha bytt ut dom gamla hederliga spårskruvarna mot dom där kryss-skruvarna eller vad dom heter. Nymodigheter!
I övrigt är det inga större skillnader förutom att dom skippat graveringen på de nya.
Nu var det väl några år sen jag köpte den äldre av de två förpackningarna. Domus stängde ju för några år sedan, så.. ;-)
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Skåplås"
Skåplås
Skåplås är specialiserade lås som används för att säkra skåp, garderober, och liknande förvaringsutrymmen. De kan användas i hem, skolor, kontor och andra miljöer där det är viktigt att skydda personliga eller värdefulla objekt.
Läs mer
Den är nog några år, ja. 
Men det var lite kul att jag hade en gammal oöppnad förpackning och en ny, och att det inte var så stor skillnad på innehållet.
Men det var lite kul att jag hade en gammal oöppnad förpackning och en ny, och att det inte var så stor skillnad på innehållet.
Konsumpåsen är nog från den tiden då tioöringarna fanns så den är minst 20 år gammal. Under den tiden har det blivit stjärnskruv i stället för spårskruv i alla påsar och det är väl värt 28 kr bara det 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kanske dags att uppdatera lite?
Tiderna förändras, så nu är det snarare dessa som gäller:
10 st för 39 kr hos http://www.clasohlson.com/se/Magnetlås/Pr211690000
Och skruv ingår, förmodligen phillips.
Det blir ju 3,90 kr st jämfört med konsums 1,30 kr, så det kanske inte känns så ruskigt dyrt
Om du inte är rädd för magnetfälten förstås
Tiderna förändras, så nu är det snarare dessa som gäller:
10 st för 39 kr hos http://www.clasohlson.com/se/Magnetlås/Pr211690000
Och skruv ingår, förmodligen phillips.
Det blir ju 3,90 kr st jämfört med konsums 1,30 kr, så det kanske inte känns så ruskigt dyrt
Om du inte är rädd för magnetfälten förstås
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
