Skulle sätta upp några skåplås och upptäckte att förpackningen jag köpte senast var lite dyrare än den jag köpt gången innan. Se bild:

IMG_4925.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närmare bestämt drygt 10 ggr dyrare, från 2.60 till 31.00 kr. Är inte det hutlöst?

Sedan var det märkligt att namnet ändrat från skåplås till rullsnäppare. Men det var en mindre detalj.

Sedan har dom ha bytt ut dom gamla hederliga spårskruvarna mot dom där kryss-skruvarna eller vad dom heter. Nymodigheter!

I övrigt är det inga större skillnader förutom att dom skippat graveringen på de nya.

Nu var det väl några år sen jag köpte den äldre av de två förpackningarna. Domus stängde ju för några år sedan, så.. ;-)
 
Redigerat:
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
I stället för att bli arg på prisökningen bör man vara glad att det fortfarande går att köpa nya.
Att kvalitén på de nya kanske är sämre motiverar kanske den "måttliga" prisökningen.
 
Med tanke på Coop symbolen på den äldre påsen så är nog inte prisskillnaden särskilt stor, om ens någonting. För den påsen är mer en 10 år gammal.
 
Den är nog några år, ja. :)

Men det var lite kul att jag hade en gammal oöppnad förpackning och en ny, och att det inte var så stor skillnad på innehållet.
 
Rullsnäppare låter som någon exotisk fågelart.
 
Jag kan förstå frustrationen hos dig.
De som äger företaget åker säkert den senaste trabanten med privatchafför!
 
JOW skrev:
Rullsnäppare låter som någon exotisk fågelart.
Haha jo det stämmer! :-)
 
Joens skrev:
Jag kan förstå frustrationen hos dig.
De som äger företaget åker säkert den senaste trabanten med privatchafför!
Troligen är det så :)
 
Konsumpåsen är nog från den tiden då tioöringarna fanns så den är minst 20 år gammal. Under den tiden har det blivit stjärnskruv i stället för spårskruv i alla påsar och det är väl värt 28 kr bara det ;)
 
Kanske dags att uppdatera lite?

Tiderna förändras, så nu är det snarare dessa som gäller:
8871255572510.jpg

10 st för 39 kr hos http://www.clasohlson.com/se/Magnetlås/Pr211690000
Och skruv ingår, förmodligen phillips.
Det blir ju 3,90 kr st jämfört med konsums 1,30 kr, så det kanske inte känns så ruskigt dyrt :)

Om du inte är rädd för magnetfälten förstås ;)
 
KnockOnWood skrev:
Om du inte är rädd för magnetfälten förstås ;)
Ett alternativ, men som sagt får man ha magnetfälten i åtanke. ;-)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.