91 276 läst ·
165 svar
91k läst
165 svar
Skånegård som skall renoveras
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Alltid kul att se/läsa uppdateringarna
Ett tag sedan vi uppdaterade denna tråd men här kommer mer! 
Har grunnat en tid på hur vi ska få ihop övergången mellan det sågade teglet och ekparketten.
Lösningen blev en fog från ESSVE's produkter. Själva blev vi nöjda med resultatet!

Äntligen är badrummet klart! Svårt att få till en bra bild men här har det badats kan ni tro!!

Trappan har vållat en del bekymmer för att den har varit FÖR dominerade så vi har kapat av en del, tagit bort en del stående rör så man kan säga att vi börjat om från scratch!
Sista steget innan andra våningen. Här ska M 20 gängstången få ett utanpåliggande 42 mm rör samt ett lika dant rör mot (nära) ekstolpen. 6 mm glas i mellan rören.

Glas i mellan stolparna. Kommer nästa vecka!

Har grunnat en tid på hur vi ska få ihop övergången mellan det sågade teglet och ekparketten.
Lösningen blev en fog från ESSVE's produkter. Själva blev vi nöjda med resultatet!

Äntligen är badrummet klart! Svårt att få till en bra bild men här har det badats kan ni tro!!

Trappan har vållat en del bekymmer för att den har varit FÖR dominerade så vi har kapat av en del, tagit bort en del stående rör så man kan säga att vi börjat om från scratch!
Sista steget innan andra våningen. Här ska M 20 gängstången få ett utanpåliggande 42 mm rör samt ett lika dant rör mot (nära) ekstolpen. 6 mm glas i mellan rören.

Glas i mellan stolparna. Kommer nästa vecka!

Jodå visst blev det arbete förra helgen men eftersom undertecknat räknat fel, blev glasen i ändarna felskurna. De returnerades till Teriör i Malmö där de rättades till. Arbetet avslutades denna helg istället.

Sedan tog jag tag (hörde jag frun säga äntligen?) i de sista listerna på andra våningen. Tavlor åkte upp, recliners på plats och slutligen fick jag till luckorna på kattvindarna.

Sedan tog jag tag (hörde jag frun säga äntligen?) i de sista listerna på andra våningen. Tavlor åkte upp, recliners på plats och slutligen fick jag till luckorna på kattvindarna.

Tack Ramnemark!
Lite har hänt sendan sist men mest ute. Vi beslöt oss för att ta ner lister på andra våningen och göra om detta jobb. Delvis jag som fortsatt där annat företag startat men vi blev aldrig nöjda med resultatet.
Nu är det lite: Gör om å gör rätt!
Lite har hänt sendan sist men mest ute. Vi beslöt oss för att ta ner lister på andra våningen och göra om detta jobb. Delvis jag som fortsatt där annat företag startat men vi blev aldrig nöjda med resultatet.
Nu är det lite: Gör om å gör rätt!
Jag blev väldigt inspirerad av denna tråden och väldigt sugen på just en skånelänga. Jag har alltid drömt om att bygga ett hus från botten och göra de lösningar och system som jag vill ha. Nu har jag ett 224m2 sutteräng hus som är i ganska bra skick och där kan man ju bara göra de lösningar som hustypen och planlösningen tillåter. Så jag måste säga att jag är väldigt avundsjuk