43 331 läst ·
175 svar
43k läst
175 svar
Skall köpa en tomt på Kap Verde, Afrika. Hur undvika blåsningar?
Det är bara 175 kvm så drygt 175000.Alfredo skrev:
Det är normalt här, man har inte trädgårdar. Jag tänker mig max 100 kvm byggyta men troligen mindre. Lite fruktträd och sockerrör räcker i trädgården.
Presidenten som bor i huset bredvid har bara 140 kvm. 😁
Min tomt är dock lite udda skuren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Oj vad härligt det ser ut! Lycka till med allt🙂G gaidin skrev:
Jag seglade hit för 4 år sedan och fick motorproblem så jag var fast i 9 månader.Alfredo skrev:
När båten väl var i ordning hade jag både vänner och flickvän,.trivdes med klimatet och folket så jag ville inte åka härifrån.
Nu har jag en fru här och snart en fastighet. Båten skall säljas.
Jag som tänkte segla till Stilla havet...
Ibland vänds olycka till lycka🙂 Du verkar ha hittat hem och den rätta platsen för dig! Grattis till det🥰 Då ni så småningom kommer igång med bygget så får du gärna lägga upp här. Skulle vara trevligt att följa. Än en gång lycka till med allt från mig!🙂G gaidin skrev:Jag seglade hit för 4 år sedan och fick motorproblem så jag var fast i 9 månader.
När båten väl var i ordning hade jag både vänner och flickvän,.trivdes med klimatet och folket så jag ville inte åka härifrån.
Nu har jag en fru här och snart en fastighet. Båten skall säljas.
Jag som tänkte segla till Stilla havet...
Tack! ❤️💛💚M Mrs November skrev:
Bygget kommer nog att påbörjas om tidigast ett år. Jag behöver sälja båten först och den behöver en rejäl översyn. Man får dåligt betalt här så jag skall segla den till europa.
Massor med planering och stök med andra ord.
Men tomten vi köper är ovanligt och platsen bra så jag passar på nu när vi hittat den.
Medlem
· Blekinge
· 12 320 inlägg
Jag har sett i några sydliga länder att det ofta stack ut armeringsjärn uppe på husen. Det förklarades med att någon avgift/skatt skulle betalas när huset var klart. Armeringsjärnen var ett synligt tecken på att huset inte var färdigt ännu. I evigheter.
Så är det inte här men vi kommer att ha armeringsjärn på taket ändå, tills vi byggt tre våningar.T Thomas_Blekinge skrev:
Så brukar det fungera i Grekland med öar. Fick berättat för mig att ibland bygger olika generationer sin egen våning på samma hus. Därför kan bygget hålla på i flera generationer.🙂T Thomas_Blekinge skrev:
Så gör de här.M Mrs November skrev:
Min frus mamma har ett hus och hennes andra dotter har hållit på med plan 2 i flera år.
Jag/vi köpte 2020 en strandtomt vid Indiska Oceanen, 7 km från färjan till Dar es Salaam city för en miljon SEK.G gaidin skrev:
Tomten är 8645 m² uppdelat på två med en 6m bred väg emellan.
Strandskyddet här är 60 meter från medelvattenstånd (tidvattnet här är typ 3 meter) aka public beach.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det är lite problem i Tanzania nu vad jag förstår, drabbar det er?D Dilato skrev:
Nja, valet var ju riggat (presidenten låter antingen fängsla eller ogiltigförklara alla stora (2) oppositionspartiers ledare innan valet, massor av andra ledare och inflytelserika personer *försvinner' mystiskt (kidnappas i sina hem och har till dags dato aldrig återsetts).G gaidin skrev:
Valdagen protesterar massor av tanzanier mot det riggade valet, och möts med dödligt våld (allt från några hundra till flera tusen dödade enligt olika rapporter).
Internet stängs ner i 6 dagar, utegångsförbud efter 18, beväpnad militr/polis överallt och vägspärrar överallt.
Sittande president *vinner valet* med typ 98% !
Sedan mörkar man ooch skyller på utländska intressen som vill störta regeringen.
Till dags dato finns det inga siffror på hur många som dödats, de försvunna är fortfarande borta.
Självständighetsdagen i förrgår tisdag 9 ställdes in! och alla uppmanades att stanna hemma.
Så här dör en demokrati...
Själv påverkas jag intte nämnvärt, alla vet jag är harmlös politist men önskvärd ekonomiskt.