trähandtag trähandtag skrev:
Det är bra att Regeringen också tar tag i detta. Stöld är alltid stöld.
Ja det är det men detta är ju inte stöld. Samma som piratkopiering, det är inte heller stöld utan just kopiering.

När jag va ung var även piratkopiering lagligt.

• Gilla
JB581 och 4 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Ja det är det men detta är ju inte stöld. Samma som piratkopiering, det är inte heller stöld utan just kopiering.

När jag va ung var även piratkopiering lagligt.
Jag bryr mig inte om teknikaliteter, för mig är det stöld, vilket jag tror att de flesta tycker som inte är uppväxta med piratpartiet.

• Gilla
  • Arg
S_lund och 5 till
  • Laddar…
Jag bryr mig inte om teknikaliteter, för mig är det stöld, vilket jag tror att de flesta tycker som inte är uppväxta med piratpartiet.
Då är det ju tur att det inte är du som bestämmer i den här frågan. Hade det varit stöld så skulle det ju varit olagligt redan nu.

• Gilla
S_lund och 3 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Då är det ju tur att det inte är du som bestämmer i den här frågan. Hade det varit stöld så skulle det ju varit olagligt redan nu.
Jag skriver att jag tycker det är stöld oavsett, sedan vad du tycker skiter jag i.

• Haha
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Teknikaliteter som i lagstiftning menar du?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Jag kommer inte vinna mot idoter, men vad jag tycker får jag tycka.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
STB och 6 till
  • Laddar…
Kul att du tycket det var roligt.

• Haha
maria01
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Men det är väl inte polisen som driver detta?
Utan det hamnar på deras bord om förslaget blir verklighet..
Nä men mitt inlägg var bara ett tillägg till och kommentar på Appendix inlägg.

Men med risk för att fullständigt blotta min juridiska okunskap kan man väl tänka att polisen och/eller dess huvudman har något att säga till om när ändringar i lagen diskuteras?

EDIT: dessutom finns det ju redan massor av saker "på deras bord" som aktivt och medvetet nerprioriteras. "Spaningsuppslag saknas" är ju en gammal favorit, även om ett helt klart case presenteras på silverfat.

Redigerat:
Kul att du tycket det var roligt.
Ja, istället för att kalla folk som inte håller med mig idioter eller ikläda mig rollen som talesman och påstå att dom flesta håller med mig väljer jag att skratta åt uppenbara galenskaper, det är korrekt.

• Gilla
Hunterstate och 5 till
  • Laddar…
Det handlar inte om att vinna. Det vi gjort är att förklara att du har fel. Piratkopiering eller att titta på tv utan att betala är inte stöld.
Vad är det du ska vinna när du har fel menar du?

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Men man kan ju tycka att det inte är OK iaf.
Det tycker jag.

Redigerat:
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
För mig har det absolut inget med Piratpartiet att göra utan det handlar om att jag tycker man bör använda språket så korrekt som man kan. Om någon slår dig på käften får du givetvis kalla det för stöld om du vill men det är också en felaktig beskrivning av händelsen som få skulle begripa. 😉

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Älska
andthe och 2 till
  • Laddar…
J
B Bästerortarn skrev:
Nä men mitt inlägg var bara ett tillägg till och kommentar på Appendix inlägg.
👍
B Bästerortarn skrev:
Men med risk för att fullständigt blotta min juridiska okunskap kan man väl tänka att polisen och/eller dess huvudman har något att säga till om när ändringar i lagen diskuteras?
Svårt att veta men tror inte polisen önskar mer att göra där kan vi någ vara ense😉
B Bästerortarn skrev:
EDIT: dessutom finns det ju redan massor av saker "på deras bord" som aktivt och medvetet nerprioriteras. "Spaningsuppslag saknas" är ju en gammal favorit, även om ett helt klart case presenteras på silverfat.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
P
Redaktionen Redaktionen skrev:
Regeringens utredare vill göra det tydligt olagligt att titta på ip-tv från illegala tjänster.

Du kan läsa artikeln här: Skärpta lagar mot ip-tv kan bli verklighet
Varför har vi så KORKADE politiker (oavsett parti) i Sverige ?
Har idioterna hört talas om VPN ??
Jag kan sitta hemma och titta på colombiansk streamad TV utan att någon i Sverige kan se att jag gör detta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.