1 937 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
skadat parkett i nytt hus
hej
har ett problem flyttade in i ett nytt hus för ca 6 månader sedan nu har parketten börjat spricka i skarvarna mellan bräderna på vissa ställen
har påtalat detta för entreprenören men får då till svar att detta är en skada som man tar tag i vid garantibesiktningen efter ca 2 år
ngn som vet om det är så här eller bara ett standardsvar?
tacksam om ngn har hjälp att ge om jag skall gå på dem hårdare, detta var inget som syntes vid slutbesiktningen
har ett problem flyttade in i ett nytt hus för ca 6 månader sedan nu har parketten börjat spricka i skarvarna mellan bräderna på vissa ställen
har påtalat detta för entreprenören men får då till svar att detta är en skada som man tar tag i vid garantibesiktningen efter ca 2 år
ngn som vet om det är så här eller bara ett standardsvar?
tacksam om ngn har hjälp att ge om jag skall gå på dem hårdare, detta var inget som syntes vid slutbesiktningen
ja vi har golvärme under parketten men har också spruckit på ett ställe på övervåningen där vi inte har golvärme. men ´parketten på nedervåningen har spruckit precis i en skarv och varje skarv känns lite när man går ligger ej helt plant
skall ta en för nyad diskussion med den ansvarige och se om det ger ngt
skall ta en för nyad diskussion med den ansvarige och se om det ger ngt
Klicka här för att svara