hej

har ett problem flyttade in i ett nytt hus för ca 6 månader sedan nu har parketten börjat spricka i skarvarna mellan bräderna på vissa ställen
har påtalat detta för entreprenören men får då till svar att detta är en skada som man tar tag i vid garantibesiktningen efter ca 2 år
ngn som vet om det är så här eller bara ett standardsvar?

tacksam om ngn har hjälp att ge om jag skall gå på dem hårdare, detta var inget som syntes vid slutbesiktningen
 
Informera skriftligt till honom med rekommenderat brev.

Som en garantiskada så hade jag vänt mig till tillverkaren av golvet direkt och hänvisat till entreprenören.
 
Du ska inte behöva vänta 1 1/2 år på att få det åtgärdat, det är löjligt. Stå på dig och se till att dokumentera det skriftligen.

Challe
 
ja vi har golvärme under parketten men har också spruckit på ett ställe på övervåningen där vi inte har golvärme. men ´parketten på nedervåningen har spruckit precis i en skarv och varje skarv känns lite när man går ligger ej helt plant

skall ta en för nyad diskussion med den ansvarige och se om det ger ngt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.