Hej!

Vi köpte ett parkettgolv för någon månad sen som vi la. Vi är jättenöjda med golvet men idag såg jag att en stav har släppt från kärnan. Golvet är 1-stav så hela staven verkar lös (fast bara på ena sidan).

Vad kan jag göra åt det? Att ta upp hela golvet och lägga om det känns inte särskilt lockande. Kan jag ta loss hela staven och limma om den? Finns det någon risk med det?

Vi får en kamin installerad om en vecka så jag känner viss stress över det.

Bifogat bild/film.

Parkettgolv med en stav som har släppt från golvytan, synligt som en upphöjning på ena sidan av staven mot en vägg av tegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand!

reklamera till säljaren

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J
O JonathanFlod skrev:
Hej!

Vi köpte ett parkettgolv för någon månad sen som vi la. Vi är jättenöjda med golvet men idag såg jag att en stav har släppt från kärnan. Golvet är 1-stav så hela staven verkar lös (fast bara på ena sidan).

Vad kan jag göra åt det? Att ta upp hela golvet och lägga om det känns inte särskilt lockande. Kan jag ta loss hela staven och limma om den? Finns det någon risk med det?

Vi får en kamin installerad om en vecka så jag känner viss stress över det.

Bifogat bild/film.
[video]
[bild]

Tack på förhand!
Ja det dära kommer att bara bli värre och bör bytas innan ni låser golvet med en kamin..
Reklamation är den rätta vägen men tyvärr åker du på att göra arbetet själv..

Det bästa vore väl såklart att byta hela biten, men tror ni det går att ta loss den och limma istället? Det är ett jävla jobb att ta loss socklar och låsa upp alla bitar. Dessutom tycker jag Kährs "låsfunktion" kändes riktigt dryg att använda för att låsa upp, kändes som mycket motstånd i den..

J
Nylagt golv hade jag inte vågat chansa tråkigt om det inte håller, samt att det blir ännu svårare om du har monterat kaminen..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.