Hej!
Vi köpte vår lägenhet för ett drygt halvår sedan. Nu ser jag att det finns flera hål,vissa ganska stora, i kakelfogen i duschen. Är detta allvarligt och vad är bäst att göra för att få bort hålen? Räcker det att lägga ny fog och vilken i så fall? Eller behöver man ta bort kaklet helt för att se så det inte kommit in vatten under? Tacksam för hjälp!
Vi köpte vår lägenhet för ett drygt halvår sedan. Nu ser jag att det finns flera hål,vissa ganska stora, i kakelfogen i duschen. Är detta allvarligt och vad är bäst att göra för att få bort hålen? Räcker det att lägga ny fog och vilken i så fall? Eller behöver man ta bort kaklet helt för att se så det inte kommit in vatten under? Tacksam för hjälp!
Som minsta åtgärd ska detta fogas i lokalt med hårdfog för att skydda tätskiktet under..N Nai Lund skrev:Hej!
Vill man så kan man skrapa ur lite mer om utseendet är prio..
Nej vattnet gör ingen skada men ser det ut som det gör så kommer det att samlas skit i hålen och när du sedan rengör så sliter man på tätskiktet..N Nai Lund skrev:
Kakel/klinkers är inte vattentätt då fogarna inte är det utan tätskiktet sitter under det..
Klicka här för att svara