Jag försöker byta ett toasäte. I ettav de gamla fästena går skruven ner i en plastplugg som gått sönder. Skruven bara snurrar och går varken att ta upp eller fäst a igen. Hur kan man lösa problemet

T Toaskruvar skrev:
Jag försöker byta ett toasäte. I ettav de gamla fästena går skruven ner i en plastplugg som gått sönder. Skruven bara snurrar och går varken att ta upp eller fäst a igen. Hur kan man lösa problemet
Vad är det för toalett? Tillverkare och modell?
Vilken toasits? Tillverkare och modell?

Bild(er) kan underlätta.

Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det för toalett? Tillverkare och modell?
Vilken toasits? Tillverkare och modell?

Bild(er) kan underlätta.
Det är en Ifö ca 7 år gammal. Den nya sitsen går bra att sätta ner på nabbarna, men sitter löst eftersom det ena fästet inte går att skruva fast. Fästena "försvinner" in i toastolen alltså inga vingmuttrar på undersidan.

Fortfarande alldeles för lite information för att kunna ge några tips.

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Fortfarande alldeles för lite information för att kunna ge några tips.
Problemet är att skruven sitter ner i en plastplugg som har gått sönder. Jag förstår inte hur man skall kunna komma åt den uppifrån. Det är ju en rund platta med tappen som täcker hålet. Väldigt dum konstruktion tycker jag...

Genom att veta exakt vilken modell det är så kan kanske någon ge förslag på hur man kan dela toaletten så att det går att komma åt det som måste tas bort/åtgärdas.

Demmpa Demmpa skrev:
Genom att veta exakt vilken modell det är så kan kanske någon ge förslag på hur man kan dela toaletten så att det går att komma åt det som måste tas bort/åtgärdas.
Ok, toan står i mitt fritidshus. Jag får kolla i morgon. Tack för ditt engagemang!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.