Hej,

Jag drog kabel mellan NVR och kamera. Kabeln ligger på utsidan av huset bakom en urgröpt trälist. Allt fungerar men jag blev nojjig att jag skadat kabeln när jag fäste listen. Mycket riktigt så upptäckte jag nedan skada. Jag har klantat mig och skruvat för nära kabeln varpå den tog stryk.

Är det bara att byta till ny kabel med tanke på brandrisk eller räcker det med typ eltejp? Eller bara att ignorera?

Ai varnade för brandrisk och rekommenderade att byta ut kabeln (med hänvisning till diverse sidor).
 
  • PXL_20260517_102622897.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Öppna manteln lite och se om du har skadade kardeler, om inte, tejpa igen och gå vidare med livet typ.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Det är inte många mikroampere som går genom signalledningarna så nån risk för brand är det knappast tal om, om det var det du menade...
Sen om det är PoE så är det ju mer förstås...
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.