Produkter som diskuteras: "aluminiumtejp"
Aluminiumtejp
Aluminiumtejp är en robust och flexibel lösning för olika projekt. Den är idealisk för att fästa, reparera och försegla metallytor och värmekänslig elektronik. Den är också vädertålig, vilket gör den lämplig för både inomhus- och
Läs mer
Den skivan kan du inte gör något åt, redan svullen i underkant och går inte att återställa till ursprung. Varför rinner vatten ner och runt kanten.
Det som går att göra, är att skrapa/skära bort lite lösa och sen olja in många gånger. Hur har du tänkt med att få det tätt med tejpen, den måste då gå upp en bit på kanten och det blir svårt/ nästan omöjligt att få det att hålla.
Det som går att göra, är att skrapa/skära bort lite lösa och sen olja in många gånger. Hur har du tänkt med att få det tätt med tejpen, den måste då gå upp en bit på kanten och det blir svårt/ nästan omöjligt att få det att hålla.
Har du aldrig använt ett kök ? Vatten stänker vid disk, barn slabbar, det spills etc.J jonaserik skrev:Den skivan kan du inte gör något åt, redan svullen i underkant och går inte att återställa till ursprung. Varför rinner vatten ner och runt kanten.
Önskar såklart inte få ursprungsskick, utan mer förhindra fortsatt skada.
Det är klart du kan slipa, men sedan behöver du ju få det tätt och hållbart så problemet inte återuppstår och där är epoxi överlägset.
Jag har själv mest använt west system epoxi för att limma, bygga upp och täta i plast-träbåt och det blir jättebra.
Du kan säkert använda vilket tvåkomponentslim som helst, det mesta funkar och man måste inte limma med epoxi, man kan använda det som superstark tät färg också.
Jag har själv mest använt west system epoxi för att limma, bygga upp och täta i plast-träbåt och det blir jättebra.
Du kan säkert använda vilket tvåkomponentslim som helst, det mesta funkar och man måste inte limma med epoxi, man kan använda det som superstark tät färg också.
Om någon får samma problem, såhär gjorde jag:
Skar bort den svullna delen med en tunn kniv. Gick lätt att få den snyggt och jämnt igen.
Sen applicerade jag några lager med tätningslack. Vedum säljer små burkar, men verkar vara "vanligt" golvlack till träparkett. Enkelt att applicera med trasa.
Skar bort den svullna delen med en tunn kniv. Gick lätt att få den snyggt och jämnt igen.
Sen applicerade jag några lager med tätningslack. Vedum säljer små burkar, men verkar vara "vanligt" golvlack till träparkett. Enkelt att applicera med trasa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden