1 256 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Skadad ångspärr vid taksänkning - åtgärdas?
Hejsan formet,
Vi håller på att renovera här hemma, har tagit in firma. De håller på med taksänkning, och i samband med kabeldragning genom den nylagda glespanelen så har man på ett ställe borrat sig igenom den gamla gipsen, samt även penetrerat plastfilmen (ångspärr?) Som skyddar isoleringen mellan våningsplanen, så isoleringen syns. Hur farligt är detta i längden. Ska jag be dem åtgärda dessa skador, eller är det ingen fara, på grund av att de monterar nya gipsskivor?
Tacksam för svar!
Vi håller på att renovera här hemma, har tagit in firma. De håller på med taksänkning, och i samband med kabeldragning genom den nylagda glespanelen så har man på ett ställe borrat sig igenom den gamla gipsen, samt även penetrerat plastfilmen (ångspärr?) Som skyddar isoleringen mellan våningsplanen, så isoleringen syns. Hur farligt är detta i längden. Ska jag be dem åtgärda dessa skador, eller är det ingen fara, på grund av att de monterar nya gipsskivor?
Tacksam för svar!
Bästa svaret
Är det varmt eller kallt ovanför? Om det är kallt så behövs det åtgärdas. Är det varmt så nej och då är det troligt att det inte är nån ångspärr som ligger utan bara nåt för att isoleringen ska ligga bättre på plats.D DenNyfikne skrev:Hejsan formet,
Vi håller på att renovera här hemma, har tagit in firma. De håller på med taksänkning, och i samband med kabeldragning genom den nylagda glespanelen så har man på ett ställe borrat sig igenom den gamla gipsen, samt även penetrerat plastfilmen (ångspärr?) Som skyddar isoleringen mellan våningsplanen, så isoleringen syns. Hur farligt är detta i längden. Ska jag be dem åtgärda dessa skador, eller är det ingen fara, på grund av att de monterar nya gipsskivor?
Tacksam för svar!
Det är varmt ovanför. Okej. Men då kan jag sova lugnt tills vidare. ☺️surris skrev:
Tusen tack för svar! Trevlig helg!
Klicka här för att svara