Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Svårt att se men skada tror jag inte att det är, snarare att kanten inte är slipad.
Protte
Protte
Moderator
· Stockholm
· 57 881 inlägg
Jag tror att man normalt bara slipar synliga utanpåliggande kanter, alltså om spegeln skulle hängts upp på väggen som en tavla.
Men hur man brukar göra med inbyggda speglar vet jag inte. Oslipade kanter döljs ju oftast innanför kanten på en ram eller liknande. Den här kanten kanske är att betrakta som synlig.
Men hur man brukar göra med inbyggda speglar vet jag inte. Oslipade kanter döljs ju oftast innanför kanten på en ram eller liknande. Den här kanten kanske är att betrakta som synlig.
Medlem
· Stockholm
· 4 641 inlägg
Min spegel utan dolda kanter ser inte ut så, men den är slipad.
Kommer inte ihåg om jag beställde den slipad, eller om glasmästaren gjorde det av bara farten.
Kommer inte ihåg om jag beställde den slipad, eller om glasmästaren gjorde det av bara farten.
Svar på annan kommentar : Tror inte spegeln måste fogas? Spegeln är säkerligen limmad så den sitter. Jag personligen avskyr fula kladdiga fogar som sen ev. missfärgar, så går det att undvika så tycker jag man ska vara utan fog. Om fogen är för att dölja ett dåligt skuret glas så är det inte heller rätt. Nödlösning annars att sätta en mkt tunn list, om firman inte vill göra dig en ny spegel.
Köper du en färdig "lös" spegel på byggvaruhuset så ser den perfekt ut i alla kanter, inte som denna.
Köper du en färdig "lös" spegel på byggvaruhuset så ser den perfekt ut i alla kanter, inte som denna.
Klicka här för att svara