T
Tror det handlar mycket vilken lack parketten är lackad med och hur hård den blir.

Sen så är det nog att kvalitet kostar.

Ja, jag vet att Byggmax golv är hyfsat billigt men så är deras golv Barlinek en stor tillverkare och erkänt i övriga Europa och Byggmax köper in STORA partier och får således ner priset.

Vi har renoverat köket och lagt in ett ekparkettgolv från Tarkett. Golvet uppvisar samma beteende som beskrivs tidigare i mailtråden. Från familjen katt blir det djupa repor så man tror att det är ett förhistoriskt monstersom har gått lös på golvet.

Anser att produkten är undermålig och har tagit upp detta med Tarketts representant. Han erkänner själv att golvet borde kunna klara av slitage från en katt. Vi har tagit upp att det är möjligt att göra märken i golvet med nageln. Tarketts tekniker hävdar att deras golv inte är hårdare än så samt att deras lack ger skydd för slitage och inte ökad hårdhet.
Tyvärr så erhåller vi inget stöd från Tarkett - Jag anser att detta är en undermålig produkt som inte uppfyller förväntningarna och är mycket besviken på Tarkett som leverantör då jag anser att de lämnar kunden åt sitt öde.

Vad kan man göra? Hur driver man ett ärende vidare mot en leverantör som säljer undermåliga produkter och inte tar sitt ansvar?

BirgitS
Hej och välkommen till forumet!

Vad är det för sorts ytbehandling på golvet?
Vilket av Tarketts golv är det?

Som svar på dina frågor på slutet kan du vända dig till kommunens konsumentvägledare som dels kan prata med Tarkett och dels kan hjälpa dig att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

Om jag inte har missat det så framgår det inte hur tjock eken är? för jag gissar att det inte är 14mm ren ek, utan en botten av annat trä?
Eken i sig borde ju vara hård även om man får märken som syns i visst ljus av kontorsstolar även i 16mm stavparkett (massiv).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.