6 151 läst ·
36 svar
6k läst
36 svar
Ska öppen visning skapas om 20 anmälts till privat husvisning?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Jaha, du vill egentligen inte flytta?
Jag har tidigare fått uppfattningen att du fått ett hus värderat någonstans mellan 5 och 6 miljoner, utan några lån. Iofs kan det såklart vara så att du bott tillsammans med någon i huset och huset ägts av denne och att den testamenterat huset.
Oavsett så har tiden egentligen funnits, men inte viljan låter det som.
Jag har tidigare fått uppfattningen att du fått ett hus värderat någonstans mellan 5 och 6 miljoner, utan några lån. Iofs kan det såklart vara så att du bott tillsammans med någon i huset och huset ägts av denne och att den testamenterat huset.
Har ägt huset i över 10 år .Fairlane skrev:
Jaha, du vill egentligen inte flytta?
Tyvärr delar jag ej personlig info
här men de omkring mig fattar ,
de flesta här tror jag aldrig gått i mina
skor avs varför ej har tid och stökigt i lådor.
Ketchup effekt, allt på en gång ibland.
..
Allt ok nu,
lägger allt i sopsäckar som snokand3 får öppna...
Alla som säljer är i samma situation med privata tillhörigheter och visning.Annn555 skrev:Har Green Storage, billigare., men visst,
kommer ev lägga varje lådas grejer i en svartsopsäck i varje låda i byråer, de å slipper som de hur stökigt detär i lådorna!☺️ Och stoppar till viss grad snokande
Bor vid mindre huvudled så alla bilarna på besök skvallrar ändå jag har visning ang viss granne ..
Har du ett psyko runt hörnet riv ut underkläder (förutom och värdesaker och papper) i några snabba påsar ->magasinera och försök snabba på flytten.
Du kommer ju ändå behöva flyttpacka allt.
Der blir extra gött när det är klart.
Meddela mäklaren om du är angelägen att detta går snabb (dvs kan kompromissa om slutpris).
Lycka till.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Att annonsera om visning är ett sätt att signalera att du som säljare tror att det finns ett större intresse för huset, och att det kan tänkas komma tillräckligt med folk på en öppen visning. "Kontakta mäklaren för visning" kan tolkas som att det bara är enstaka spekulanter som vill se huset, och att det inte är lönt att annonsera tider för öppen visning.
"Aktiv matchning"
"Detta är en bostad som visas exklusivt på svenskfast.se. Mäklaren letar aktivt efter rätt köpare och uppgifter som pris och visningsdatum kan saknas. Anmäl ditt intresse för att få alla uppdateringar och mer information om denna bostad."
Vill du veta mer om bostaden?
[ ] Jag vill ha en prisindikation"
x x x x
Det finns mäklare som inte berättar för alla när visning sker och vad det kostar. Det är du som har valt mäklaren.
Länken är ett exempel på en sån försäljning, hur det kan se ut när man inte vill ha nyfikna grannar som är där och "tittar in"!
https://www.svenskfast.se/hus/ostergotland/linkoping/gammalkil/broby-lindhem-1/411496
"Detta är en bostad som visas exklusivt på svenskfast.se. Mäklaren letar aktivt efter rätt köpare och uppgifter som pris och visningsdatum kan saknas. Anmäl ditt intresse för att få alla uppdateringar och mer information om denna bostad."
x x x x
Det finns mäklare som inte berättar för alla när visning sker och vad det kostar. Det är du som har valt mäklaren.
Länken är ett exempel på en sån försäljning, hur det kan se ut när man inte vill ha nyfikna grannar som är där och "tittar in"!
https://www.svenskfast.se/hus/ostergotland/linkoping/gammalkil/broby-lindhem-1/411496
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Länken visar (åtminstone nu) både pris och tid, men det står att man måste anmäla sig.C Civilpolisen skrev:"Aktiv matchning"
x x x x
[länk]
Frågan är hur mäklaren reagerar om någon icke anmäld dyker upp.
När vi letade bostad förr många år sen tittade vi brett och kunde ha ett schema med 4 visningar samma dag. Det hände att man kom till ett hus som man kände direkt var ointressant så vi lämnade på 5 minuter. Nästa visning som vi tänkt oss är 1,5h bort så fram med telefonen för att se om vi missat något i området vi befann oss, alternativt så såg man en skylt om att visning pågår. Ingen mäklare körde bort oss så iallafall, men det var kanske inte krav på föranmälan.
Klicka här för att svara