Hej!
Vi har ett hus byggt 1934 med en stor öppen spis.
Den öppna spisen är ju såklart inte så effektiv och vi har börjat kolla på att installera en kassett..
någon som har tips kring detta?
Vår spis har en udda form, längst in är det cirka 40 cm och längst ut strax över 90, djupet är runt 50- grovt mätt alltihopa.
någon som har något liknande och har gjort något liknande? Hur gick ni till väga?
Vet ni var man kan hitta kassetter med udda mått?
Tack på förhand 😄
 
P prickigt skrev:
Hej!
Vi har ett hus byggt 1934 med en stor öppen spis.
Den öppna spisen är ju såklart inte så effektiv och vi har börjat kolla på att installera en kassett..
någon som har tips kring detta?
Vår spis har en udda form, längst in är det cirka 40 cm och längst ut strax över 90, djupet är runt 50- grovt mätt alltihopa.
någon som har något liknande och har gjort något liknande? Hur gick ni till väga?
Vet ni var man kan hitta kassetter med udda mått?
Tack på förhand 😄
Lägg upp ett par foton hur det ser ut.
 
  • Gilla
prickigt
  • Laddar…
Jonis.F
Låter lite som det är hos mig. Där sitter den en äldre Keddy insats som är kilformad och passar perfekt
 
  • Gilla
prickigt
  • Laddar…
Googla "trekantig insatskamin" så hittar du några olika.
 
L lbgu skrev:
Googla "trekantig insatskamin" så hittar du några olika.
Men en trekantig är väl ”spetsig” baktill? Vår spis är inte det..
hittar tyvärr inget när jag säker på trekantig
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.