1 301 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
ska jag vänta med altandörr eller satsa direkt
har 1½ plans villa. med 64kvadrats garage mot ena gaveln. Är sugen på sätta dörr så man kan gå ut på garagetaket. Bygga snyggt trädäck och få världens uteplats i söderläge, nog finaste platsen kring huset...
Men... idag är det två fönster - som rötnat och tagit in vatten. Jag har fyllt dem med silikon för vinna lite tid. Tänkte häftat byggplast över dem för att ta tag i detta sen till våren..
Men... Anticimex avrådde detta, och nu stannar renoveringen inne i huset...
Frågan är, ska jag bara köpa två fönster och byta, tjoff tjoff, eller ska jag vara lite framåt och passa på att byta mot en altandörr + ett fönster?
Idag är ju inte ens andra våningen isolerad osv, så det är ju en lång bit tills alla planer blir färdigställt... tänk om allt går snett och man inte satsar på två bo-ytor...
- Fast och andra sidan kan man ju gå den vägen och göra en uteplats iaf...
Fast hur hade ni gjort?
Men... idag är det två fönster - som rötnat och tagit in vatten. Jag har fyllt dem med silikon för vinna lite tid. Tänkte häftat byggplast över dem för att ta tag i detta sen till våren..
Men... Anticimex avrådde detta, och nu stannar renoveringen inne i huset...
Frågan är, ska jag bara köpa två fönster och byta, tjoff tjoff, eller ska jag vara lite framåt och passa på att byta mot en altandörr + ett fönster?
Idag är ju inte ens andra våningen isolerad osv, så det är ju en lång bit tills alla planer blir färdigställt... tänk om allt går snett och man inte satsar på två bo-ytor...
- Fast och andra sidan kan man ju gå den vägen och göra en uteplats iaf...
Fast hur hade ni gjort?
Gör det direkt så blir det gjort. När du väl vill göra uteplats så är det jobbigaste klart. (eller det som kommer att framstå som väldig jobbigt när du har renoverat och möblerat rummet som du nu ska såga upp en vägg i
)
Det är många som pekar ut skanskabyggvaror.se för att ha bra fönster. dessvärre tolkade jag det som att de inte hade några matchande dörrar.
Eller ja, det är väl inte så viktigt, bara glasen är lika stora..fast dörrarna hade ju sämra U värde, vilket jag iofs kan tänka mig att alla har.
Finns det något annat ställe som är välrekommenderad vid sökandet efter vridfönster?
Eller ja, det är väl inte så viktigt, bara glasen är lika stora..fast dörrarna hade ju sämra U värde, vilket jag iofs kan tänka mig att alla har.
Finns det något annat ställe som är välrekommenderad vid sökandet efter vridfönster?
Klicka här för att svara