1 768 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ska jag spara 500L tanken?
Hej
Nu är det beställt en calmar v33 samt 2x750L strömsnästankar.
Jag har nu två stycken 500L tankar, 740x740.
Pga. utrymmes-skäl och ev. tankevurpa hade jag tänkt mig kasta ut mina 500L tankar och köra med två st. 750L istället.
Men nu slog det mig att jag kan få plats att spara 1st 500L ändå.
Vad tycker ni? kommer det att störa laddningen när man har olika tank höjd, eller är det en självklarhet att jag ska göra så`.
Huset är stort så jag har absolut behovet av så mycket vatten som möjligt....
Det blir då alltså en 750l med beredare och solvärmeslinga (förberedd)
en tom 750 och en tom 500.
albinsson
Nu är det beställt en calmar v33 samt 2x750L strömsnästankar.
Jag har nu två stycken 500L tankar, 740x740.
Pga. utrymmes-skäl och ev. tankevurpa hade jag tänkt mig kasta ut mina 500L tankar och köra med två st. 750L istället.
Men nu slog det mig att jag kan få plats att spara 1st 500L ändå.
Vad tycker ni? kommer det att störa laddningen när man har olika tank höjd, eller är det en självklarhet att jag ska göra så`.
Huset är stort så jag har absolut behovet av så mycket vatten som möjligt....
Det blir då alltså en 750l med beredare och solvärmeslinga (förberedd)
en tom 750 och en tom 500.
albinsson
Håller med rog-ohl har liknande koppling på min förra gård och det funkade utmärkt.
Jag har Calmar V33 och två parallellkopplade 750 liters, och efter dessa har jag seriekopplat en 500-liters. Fungerar mycket bra, ska seriekoppla ytterligare en 750-liters sen. Sök upp min tråd där jag funderar ikring detta. Se till att koppla så att du alltid får likvärdigt flöde genom båda tankarna. Jag gjorde bort mig lite på detta.
Klicka här för att svara