Köpte själv från nettobetong ca 1kbm och fick ut den bilen med lång ränna men då han inte kunde backa ner bilen mot garaget så nådde inte rännan hela vägen in dit betongen skulle så blev det att dumpa betongen på golvet i garaget och sedan kärra in det i badrummet brevid (va öppning mellan garage och badrum då). Va tungt men allt va på plats inom en timme och jag gjorde detta själv. Det svåraste va att gissa om jag fått rätt mängd då jag räknat och beställt 900 liter och han som körde ut sa bara "det här är nog ungefär det du ville ha" svårt för mig att se om det är rätt när det ligger i en stor hög. Saknades lite grann men jag vet ju inte vem som gjort fel. Ville ju inte ha 200 liter för mycke på garagegolvet heller. :-S

Till ett garage/carport borde man kunna komma med en bil, men som sagt den kan ju ligga högt.

Blev själv utdömd av ett annat betongföretag då de tyckte att ränna var föråldrat, pumpbil skulle det vara.
Efteråt , 5000 spänn billigare och lättare att få ut betongen, kan jag som lekman säga att han hade fel.
Men å andra sidan tjänade han mindre.

Mikael_L
Vill bara tilägga ...

Det är nog inget generellt problem i branchen att dom s.a.s alltid försöker lura på kunderna en dyrare lösning.
T.ex. plattan jag var med och hjälpte till att gjuta i höstas. Där var det lite problem med både åtkomlighet, aningens trångt vid infarten, vid sidan av huset, mer framförallt för dålig bärighet. Då hade en kille från betongstationen varit och tittat och bedömt att det är ju inga problem, bilarna (2 st) får helt enkelt ta den här gång/cykelvägen in och svänga in rännan över ert staket. Det enda är att ni får kapa ner häcken en del.

Sagt och gjort. Men sen när bilarna kom vart chaufförerna rätt sura, tyckte det var en riktigt trång och bökig lösning. Dom ojade sig också rätt mycket över att buskar och häckar repade lacken på deras fina betongbilar. ;)

Men kontentan är att ibland försöker verkligen betongleverantören att ordna den billigaste lösningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.