Precis som du säger en 5g6 innan brytaren var min förhoppning.
Min fundering med tråden var främst om det går att få i en sådan i ett 20 rör.
Annars får jag göra som ni säger och köra på 2,5 avsäkrat i centralen. Båda kommer funka men skulle helst ha en central i garaget.

B berget80 skrev:
Precis som du säger en 5g6 innan brytaren var min förhoppning.
Min fundering med tråden var främst om det går att få i en sådan i ett 20 rör.
Annars får jag göra som ni säger och köra på 2,5 avsäkrat i centralen. Båda kommer funka men skulle helst ha en central i garaget.
Njae, det går nog inte såvida det inte rör sig om en kort raksträcka. Inget som hindrar en central i boden.

Är det en äldre installation är rören 18.6 eller 22.5 i senare fallet kan du nog få i typen RV-K eller som den från viss tillverkare kallas Aceflex. Och om det passar att dra i enstaka trådar RK kan det nog gå på sträckan både i 20 och 22.5 rör. Sikta på parallellt och 6 mm2 om det går.

GK100 GK100 skrev:
Är det en äldre installation är rören 18.6 eller 22.5 i senare fallet kan du nog få i typen RV-K eller som den från viss tillverkare kallas Aceflex. Och om det passar att dra i enstaka trådar RK kan det nog gå på sträckan både i 20 och 22.5 rör. Sikta på parallellt och 6 mm2 om det går.
Ser att du efterfrågar kabelns diameter, för den kabeltyp GK100 förordar verkar den ligga på 15 mm hos Draka och 15,4 hos Nexans. Att jämföra med 5G2,5 som ligger på drygt 12. 10m 5G2,5 kostar 369 hos Haubaus och 5G6 för 620 hos https://www.elkatalogen.se/produkte...MI9Nbz9pW23QIVEhoYCh2NGQKmEAYYASABEgL10PD_BwE som jämförelse.

Jag får ta bort locket på centralen och mäta innermåttet i röret. Kåken är från 1975.
Priset har ingen som helst betydelse.
Inte för att jag är rik men 500 eller 1500 i engångskostnad gör inget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.