Ringde och pratade med min hyresvärd om att sätta upp ett nytt badrumsskåp, då började hon gnälla om fuktspärr (och allt vad det nu heter).
Jag väntar på svar från vaktmästaren om jag få sätta upp det.
Jag tänkte att jag tar bort det gamla så jag kan börja mäta m.m. och då ser jag detta (filmklipp) och dom klagar på att jag kan förstöra fuktspärren......

Vad trött jag blir.....

[video=youtube;8XpXYUYbrqU]https://www.youtube.com/watch?v=8XpXYUYbrqU&feature=youtu.be[/video]

H
Hmm. Jag kan inte se filmen. Har du några bilder?

Videoklippet är "privat", för att vi ska kunna se det så måste du ändra säkerheten på klippet till "offentlig" (eller vad det heter).

Ber om ursäkt, fixat nu :)

T
Ring Aftonbladet:wow:

R
kabeln ska ligga I ett rör för att skydda kabeln.

Spännande. Jag hoppas att det inte är något problem att bevisa att det inte är du som gjort denna åverkan.

Roland112 skrev:
kabeln ska ligga I ett rör för att skydda kabeln.
Nja i väggen ja. Enligt min (Övernitiska) elektriker är det inget krav att den skall sticka ut ur väggen. Den får sluta jämnt med väggen innan man sätter fixen. Det frågade jag när jag renoverade badrummet i november.

R
evojenza skrev:
Nja i väggen ja. Enligt min (Övernitiska) elektriker är det inget krav att den skall sticka ut ur väggen. Den får sluta jämnt med väggen innan man sätter fixen. Det frågade jag när jag renoverade badrummet i november.
den där kabeln ligger nog inte I ett rör någonstans.
De är väl batter tycker jag att leda fram kabeln till en dosa I väggen där man senare kan ansluta sig på.

Redigerat:
Det tycker jag med. Dock så missade jag när det var byggt/renoverat.
Å andra sidan så hade jag inte bilat upp hela väggen bara för att lägga en kabel i rör. Om det var mitt badrum då.

R
de är väl dock regeln att man måste göra. Har man ett rör i väggen möjliggör man ju också för att man kan dra ny kabel i framtiden I samma rör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.