Vi håller på att bygga till huset och taket på tillbyggnaden kommer isoleras med lösull.
Det är nu uppbyggt med regel på insidan av råsponten och sedan oljeboard på den.
Där tak möter vägg ser det ut såhär och jag blir lite konfunderad påkom inte lösullen kommer trilla ut genom springan?
På utsidan sticker pljeboarden ut en bit men den är inte fastsatt där alls.
Ska det se ut som enligt bilden eller är det ngt mer som ska göras? Frågar då vi tagit över bygget själva från entreprenören.
Det är nu uppbyggt med regel på insidan av råsponten och sedan oljeboard på den.
Där tak möter vägg ser det ut såhär och jag blir lite konfunderad påkom inte lösullen kommer trilla ut genom springan?
På utsidan sticker pljeboarden ut en bit men den är inte fastsatt där alls.
Ska det se ut som enligt bilden eller är det ngt mer som ska göras? Frågar då vi tagit över bygget själva från entreprenören.
Nej, det där är inte färdigt. Det ska inte vara ngn springa mellan undersida luftspalt och yttervägg/bjälklag/isolering. Spika igen med en regel eller grov planka. Dreva hårt och omsorgsfullt överallt runtom så att inga gnagardjä..ar eller fåglar eller blåst kan ta sig in.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Det var ingen dunderbild så jag har lite svårt att se vad som är vad men det är inte själva luftspalten man ser? I så fall ska du inte bygga igen!
Klicka här för att svara