Hej,

Köpte ny renstratt och brunnsutkastare till ett av stuprören.

Monterade ihop alla delar och blir osäker på om det blivit rätt här.

Tycker att rören borde sluta tightare mot varandra.

Klämman till röret går inte att stänga heller eftersom röret på brunnsutkastaren är för tjockt.

Ska det se ut såhär men att rörklämman bara flyttas upp så den kan greppa runt stupröret?
 
  • Stuprör med renstratt och brunnsutkastare monterade, med en rörklämma som inte går att stänga. Rören är inte tätt anslutna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stuprör med monterad renstratt och brunnsutkastare, klämma sitter löst och rören sluter inte tätt, intill vägg och trätrall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det känns rätt och riktigt så länge du har överlappat en 10-15 cm, rörsvepet får du helt enkelt flytta upp
 
  • Gilla
finn petersen
  • Laddar…
Den delen som överlappar är ju gjord för att kunna skjutas upp vid behov, därför passar inte klämman
 
Tack för svaren då verkar det vara rätt trots allt :d
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.