9 658 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Ska det se ut så här?
N NoOne2k skrev:
De har monterat alla delar som kom från husleverantören. Samt skött alla snickararbeten på huset.mathiash77 skrev:
H Hobbysnickraren skrev:
Ta dit en oberoende besiktningsperson omgående och bestrid alla räkningar, hänvisa till oron att mer inte är fackmannamässigt utfört. Ju mer du betalar ju sämre sits har du.
Har du tur har de haft en dålig dag.
Allt är betalt, har haft helentreprenad från husleverantör.
Antingen det eller så gör man det snyggare vid nockpannorna. På TS tak så ser det ut som ett tält med ett stort hål vid gavlarna. Här ser ni hur mitt nylagda tak ser ut vid ena gaveln. Även här går plåten över nockpannan men där är inte ett stort hål ovan nockpannan likt TS har. Har tyvärr ingen bättre bild men man ser att plåten är anpassad efter nockpannan.S Stadsfiskalen skrev:
De ska komma och åtgärda felet(vet inte exakt hur de ska göra än). Vad bör jag hålla koll på för att se så det inte har inträffat skador som de bara täcker över?
Mazen skrev:
Den översta takpannan ska inte kapas. Inga pannor ska kapas utom de i eventuella ränndalar. Mellan översta bärläkten och nickpannans mitt ska vara 30 mm så att pannan klackar får riktigt fäste.Mazen skrev:
När du sedan monterat nock- och valmtäckningsrulle ska nockpannan vila både på nockbrädan och översta raden av takpannorna.
Förstår du?
Tack så mycket o lycka till med taket..
Klicka här för att svara