N NoOne2k skrev:
Riktigt dåligt! Någon som missade mattelektionen i grundskolan när de skulle räkna ut läktavståndet? Är det slutbesiktigat?

Gör om gör rätt...
mathiash77 skrev:
Med hantverkare som är så här skickliga skulle jag tagit reda på vilka övriga delar av huset de ”hjälpt till” på.
De har monterat alla delar som kom från husleverantören. Samt skött alla snickararbeten på huset.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
P
H Hobbysnickraren skrev:
De har monterat alla delar som kom från husleverantören. Samt skött alla snickararbeten på huset.

:sweat::sweat::sweat::sweat:

Ta dit en oberoende besiktningsperson omgående och bestrid alla räkningar, hänvisa till oron att mer inte är fackmannamässigt utfört. Ju mer du betalar ju sämre sits har du.

Har du tur har de haft en dålig dag. :)

• Gilla
f_s_81
  • Laddar…
Allt är betalt, har haft helentreprenad från husleverantör.

H Hobbysnickraren skrev:
Allt är betalt, har haft helentreprenad från husleverantör.
Ajdå... Jaja, det är väl bara att reklamera till leverantören då. Vem har slutbesiktigat huset? För jag antar att någon besiktigar ett nytt hus?

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
S Stadsfiskalen skrev:
Och varför envisas vissa idioter med att låta vindskiveplåten gå över gaveln? Det är nästan som att våldta ett hus estetiskt. Man börjar och avslutar med en panna avsedd för det så man täcker plåten. Pannor liknande dessa [länk] och [länk]
Antingen det eller så gör man det snyggare vid nockpannorna. På TS tak så ser det ut som ett tält med ett stort hål vid gavlarna. Här ser ni hur mitt nylagda tak ser ut vid ena gaveln. Även här går plåten över nockpannan men där är inte ett stort hål ovan nockpannan likt TS har. Har tyvärr ingen bättre bild men man ser att plåten är anpassad efter nockpannan.

• Nylagt tak med tegelpannor och plåtarbeten vid nock och gavel under klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hobbysnickraren och 1 till
  • Laddar…
De ska komma och åtgärda felet(vet inte exakt hur de ska göra än). Vad bör jag hålla koll på för att se så det inte har inträffat skador som de bara täcker över?

H Hobbysnickraren skrev:
Har precis fått nytt tak. Ska det se ut så här vid nockpanna som inte täcker spikhålen på översta raden?
Dessutom så når knappt plåten över kanten på översta pannan.
Någon har räknat fel ?

• Gilla
AxxChild
  • Laddar…
Otroligt gammal tråd, men vad hände egentligen, la de om hela taket?

H Hobbysnickraren skrev:
De ska komma och åtgärda felet(vet inte exakt hur de ska göra än). Vad bör jag hålla koll på för att se så det inte har inträffat skador som de bara täcker över?

Mazen Mazen skrev:
Någon som tydligt inte orkat kapa sista raden utan tänk "äsch det är ingen som kommer att märka det ändå, det syns ju inte från gatan"... Hur tänker man?
Mazen Mazen skrev:
Någon som tydligt inte orkat kapa sista raden utan tänk "äsch det är ingen som kommer att märka det ändå, det syns ju inte från gatan"... Hur tänker man?
Den översta takpannan ska inte kapas. Inga pannor ska kapas utom de i eventuella ränndalar. Mellan översta bärläkten och nickpannans mitt ska vara 30 mm så att pannan klackar får riktigt fäste.
När du sedan monterat nock- och valmtäckningsrulle ska nockpannan vila både på nockbrädan och översta raden av takpannorna.
Förstår du?

E Björn Siöström skrev:
Förstår du?
Jepp!

Välkommen till forumet...

Tack så mycket o lycka till med taket..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.