17 750 läst ·
51 svar
18k läst
51 svar
Sjö runt mitt uthus
Ok!K Kromo skrev:
Ja för tillfället är problemet löst med ett dike som slutar mot ett annat dike. Verkar funka. Lägger nog rör till våren, då det förhoppningsvis är humanare väder att jobba i.
Blir svårt att höja marken under själva byggnaden men fyller väl med matjord så det lutar lite lätt utåt mot diken/dräneringsrör nästa år.
Blir svårt att höja marken under själva byggnaden men fyller väl med matjord så det lutar lite lätt utåt mot diken/dräneringsrör nästa år.
Gräv ur minst 1 meter runt boden så pass djupt att du kommer till fastare lager och fyll sedan på med singel runt. Regnvattnet kan du leda bort med orange 110 rör minst utanför singlet samt sedan lägga spridarrör.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

