Bor i brf med självdrag, renoverar köket och ska sätta in en kolfilterfläkt, frågan är hur jag ska göra med självdragshålet, såhär ser det ut idag, hur hade ni gjort?

Självdragshål i en vitmålad vägg över en flexibel elkabel, omringat av ojämnt spackel och sotiga kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fråga styrelsen då dom kan ha åsikter om hur alla medlemmar måste ha det.
 
Jag får ju inte bygga igen den, ventilation måste ju finnas där, och får inte koppla på fläkten på självdrag, men ska man sätta dit en frånluftsventil på något sätt?
 
Förmodligen ett galler eller ett don av något slag.
 
BirgitS
Det måste vara ett galler eller en imkanalslucka om det ska vara godkänt. Ett frånluftsdon ger för liten fri area.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.