Hus(byggnad)skall ordnas på ett sådant sätt att det blir luftväxling.VENT.

A.Luftkvaliten skall i varje rum,skall göras på ett sådant sätt.Attdet ej uppstår olägenhet eller hälsofara.

B.Spridningsmönstret "gaser"skall begränsas:Kök,wc,bad osv.

c.Utblås tak(yttertak) skall göras så att,det ej uppstår olägenhet.

OM SJÄLVDRAG SKALL FUNGERA.
STORA AREOR,LUFT IN,LUFTENSKALL KUNNA VANDRA IGENOM HUSET,HÖGA PIPOR
CA. FYRA METER,
JÄMFÖR GAMLA HUS.TILLUFTS VENTIL I VARJE RUM.--KLAFFVENTILER MED SIDOPLÅTAR,SOM KOMMER UT NÄR VENTILEN ÖPPNAS.(GIVITSVIS STÄNGS VENTILEN ,INTE HELT,TACK VARE SIDOPLÅTARNA STYRS KALLUFTEN UPP EFTER TACKET---FALLER NER DEN ÄR UPPVÄRMD.--SÅLEDES EJ NÅGOT DRAG!!!--
NÄR DESSA PLÅTAR TOGS BORT,DÅBLEV DRAG OCH OTREVLIG MILJÖ.
VH KNUT
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.