2 392 läst ·
35 svar
2k läst
35 svar
”Självbindande grus” - finns det i Sverige?
R Renoveringstjejen skrev:Jag kände inte till begreppet kranskopa men nu har jag kollat på bilder. Det skulle funka, det finns en del av tomtgränsen mot gatan utanför där det bara står en låg häck. Den som levererade virke till mitt altanbygge lyfte lätt in hela virkespacken där. Man kanske kan lägga ut en rejäl presenning på gräsmattan och lägga gruset d
Ja 👍 är helt perfekt… jehanders har ju ocksā ofta många grusprodukter som inte kommer från krossad sten. Du kan söka direkt på anläggningen och se vad de har tillgängligt hos dig.R Renoveringstjejen skrev:
Kan man få gruset i säckar utan att det kostar mer än en hundring extra per säck är det nog inte dyrare än att ta det med kranbil med skopaC cpalm skrev:
Om du beställer en lastbil kan du lätt önska ca 2/3 väggrus och 1/3 stenmjöl på flaketR Renoveringstjejen skrev:Om jag refererar till TV-programmet så verkar det vara en ”egen” blandning för det är grus från typ 0-16 blandat med lite större grus och rätt mycket som det ser ut stenmjöl. Du måste nog kolla på något av programmen där de använder det materialet för det där ganska homogena guldgula gruset som man ser på bilderna om man använder sökmotorer känns inte som det är samma.
Tack för alla konstruktiva svar! Men det lutar åt att jag kör på traditionell anläggning med bärlager och sen någon typ av grus ovanpå. Det jag inte visste var att man kan få skopat in grus på tomten, jag trodde man bara kunde få det tippat från ett flak eller i säckar. Så jag kommer kolla på leverantörer som kan erbjuda ett sådant alternativ.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden