Nej, det är ett plaströr, eventuellt teleskopiskt? Kommer inte riktigt ihåg. Jag har inte golvbrunnen rakt under avloppet i karet, men det var inga problem att justera längden och få ner änden i brunnen. Karet är inte så tungt, så det gick bra att flytta runt på det lite, justera benen och prova några gånger. De rekommenderade att limma fast det med silikon, men det har jag inte gjort, det står stadigt ändå. Det går inte så bra att rensa golvbrunnen om karet är limmat fast tänkte jag.