Medlem
· Västra Götaland
· 30 inlägg
Hej. Vi ska snart få (inte få, betala för
) badrummet ombyggt. Vi ska ersätta ett gammalt stort badkar med dusch och ett sittbadkar. Vi letar efter ett sittbadkar på 100 cm, kanske för plats med 110 som inte har en sån där sittavsats utan har samma djup i hela. Ingen dörr. Verkar vara bökigt att hitta. Bland de enda vi hittat är detta:
https://www.trygghandel.se/sv/artik...MIxNe_6bvd3QIVjsmyCh0iQgK2EAQYAyABEgJjFfD_BwE
Är det någon som har erfarenhet av det badkaret/märket/leverantören? Känner ni till fler småkar med samma djup?
/A
https://www.trygghandel.se/sv/artik...MIxNe_6bvd3QIVjsmyCh0iQgK2EAQYAyABEgJjFfD_BwE
Är det någon som har erfarenhet av det badkaret/märket/leverantören? Känner ni till fler småkar med samma djup?
/A
Medlem
· Västra Götaland
· 30 inlägg
Coolt. Men det kommer inte funka tyvärr.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 138 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 138 inlägg
Är det något nöje att bada i ett badkar där man måste sitta hopkrupen och har större delen av överkroppen och knäna ovanför vattnet?
Här är ett kortare men högre badkar: https://www.coolstuff.se/Badbalja-for-Vuxna
Här är ett kortare men högre badkar: https://www.coolstuff.se/Badbalja-for-Vuxna
Medlem
· Västra Götaland
· 30 inlägg
Någon mer som sitter inne på tips?
Hej, köpte du badkar från trygghandel.se?S stampenrangers skrev:Hej. Vi ska snart få (inte få, betala för) badrummet ombyggt. Vi ska ersätta ett gammalt stort badkar med dusch och ett sittbadkar. Vi letar efter ett sittbadkar på 100 cm, kanske för plats med 110 som inte har en sån där sittavsats utan har samma djup i hela. Ingen dörr. Verkar vara bökigt att hitta. Bland de enda vi hittat är detta:
[länk]
Är det någon som har erfarenhet av det badkaret/märket/leverantören? Känner ni till fler småkar med samma djup?
/A
Hur gick det isf?
Jag köpte badkar på webben en gång. Företag i Örebro som ljög friskt i sin produktbeskrivning. Leveransen bestod bara av en front!
Produktbeskrivningen löd ”Badkar i emalj.....RÖR INGÅR” samt foto på der installerade badkaret med front.
Det var ett vanligt Gustavsberg som kostar runt 4’.
Så produkten Badkar med svart front för 3.995:- väckte inga misstankar. Inget tydde på att de 3.995:- vi betalade bara gällde fronten.
Det blev ett himla liv. Värsta firman man kan tänka sig att handla från.
Vi fick själva köra till fabriken och returnera fronten. Pengar fick vi tillbaka efter en tråkig diskussion där de ansåg att vi bar ansvaret för att vi handlat av dem ()
Men det rätta hade varit att leverera det badkar, inkl tillbehör, de presenterat på hemsidan och som vi betalat för, och inte bara en leverera en front och håna med ”skyll dig själv som gick på det”.
De tog ner just den produkten från hemsidan. Men resten fanns kvar och de blåste säkert en hel del.
Företag i Örebro alltså. Adressen var kanske Rosta industriområde. Jag har mailen någonstans.
Nu är vi ute efter ett litet, maxlängd 110, bredd: allt över 60 sticker ut, men funkar tom 80 cm.
Frågan är då om Trygghandel.se går att lita på.
Jag håller också på med en badrumsrenovering, och har beställt ett badkar från just Trygghandel. Jag har beställt Melloa:
https://www.trygghandel.se/sv/artiklar/hornbadkar-melloa.html
Det står på hemsidan leveranstid 2-4 veckor, men i bekräftelsen av leveransen sa de 8-10 veckor. Jag har inte fått det levererat än, men stämmer 8-10 veckor borde det dyka upp i början av mars. Får väl se vad jag får...
https://www.trygghandel.se/sv/artiklar/hornbadkar-melloa.html
Det står på hemsidan leveranstid 2-4 veckor, men i bekräftelsen av leveransen sa de 8-10 veckor. Jag har inte fått det levererat än, men stämmer 8-10 veckor borde det dyka upp i början av mars. Får väl se vad jag får...
Hittade mailen och det var dessa blåsare som sålde och tog betalt för badkar inkl rör, och levererar en front:
https://www.badshop.se/
Rent bedrägeri.
Jag hann dessvärre inte kolla upp bolagsmännen bakom. Men var försiktiga.
https://www.badshop.se/
Rent bedrägeri.
Jag hann dessvärre inte kolla upp bolagsmännen bakom. Men var försiktiga.
Länken till blåsfirman funkar ännu.
Mitt köp var 2013 och som jag uppfattade det hade de lager i Örebro och det sk badkaret inkl rör levererades därifrån.
Nu verkar firmanamnet Badshop bokfört i Malmö, men det kan det ha varit då också.
Vi anade ingenting av bedrägeri, men blev lurade ändå.
https://www.badshop.se/badrum/badrumsinredning/badkar/
Mitt köp var 2013 och som jag uppfattade det hade de lager i Örebro och det sk badkaret inkl rör levererades därifrån.
Nu verkar firmanamnet Badshop bokfört i Malmö, men det kan det ha varit då också.
Vi anade ingenting av bedrägeri, men blev lurade ändå.
https://www.badshop.se/badrum/badrumsinredning/badkar/
Hej Mr B! Tänkte höra hur det gick för dig, fick du något badkar? Är du nöjd?M Mr B skrev:Jag håller också på med en badrumsrenovering, och har beställt ett badkar från just Trygghandel. Jag har beställt Melloa:
[länk]
Det står på hemsidan leveranstid 2-4 veckor, men i bekräftelsen av leveransen sa de 8-10 veckor. Jag har inte fått det levererat än, men stämmer 8-10 veckor borde det dyka upp i början av mars. Får väl se vad jag får...
Med vänlig hälsning från en som funderar på att köpa ett likadant
Vart sitter din blandare och hur långt sträcker sig pipen från kaklet? Avstånd från vägg och golv till centrum av blandaren alltså..M Mr B skrev:
Har beställt ett likadant badkar och är mitt i renovering av badrum.
Ser snyggt ut!
Rören i väggen sticker ut 75cm från golvet, centrum mellan rören från hörnan i väggen ca 53cm, pipen sticker ut 25cm från väggen. Ikeas blandare som jag inte kommer ihåg vad den heter, det är ett helt år sen jag köpte den... Pipen räcker precis ut över kanten, hade gärna fått vara lite längre. Fälls in för att välja mellan dusch och pip, så den är inte i vägen när man kryper ner i karet ändå.
M Mr B skrev:Rören i väggen sticker ut 75cm från golvet, centrum mellan rören från hörnan i väggen ca 53cm, pipen sticker ut 25cm från väggen. Ikeas blandare som jag inte kommer ihåg vad den heter, det är ett helt år sen jag köpte den... Pipen räcker precis ut över kanten, hade gärna fått vara lite längre. Fälls in för att välja mellan dusch och pip, så den är inte i vägen när man kryper ner i karet ändå.
Tack för snabbt svar!

