Det finns ju många sätt att göra det där på.
Ett sätt är att lägga klart golvet. Visst känns det lite fånigt att offra en skiva för en decimeter, men man kan inte vinna varje gång. Om du hade kapat första skivan lite hade du inte ens reflekterat över det här.
Ett annat sätt är att kapa alla fyra bitarna ur samma skiva. Du tappar förvisso spåntningen på skivorna, men eftersom det bara är några centimeter som faktiskt kommer användas som golv så borde det inte göra någon skillnad. Du kanske kan sätta en extra stump under varje skarv så du har något att limskruva i?
Annars har du fått flera förslag på sätt att bygga ihop hålet. Om du gör så kommer du antagligen ångra dig när du lägger riktigt golv på spånet senare.