Problem, jag behöver tipps på hur man på ett elegant sätt stöttar den yttersta plankan i grinden. Kommer inte på en riktigt bra lösning 

funderar på en liten tvärliggare men det blir liksom inte något vackert avslut..
Det är insidan man ser, till höger är en husvägg och till vänster en upphöjnad med ej utritat staket på betongen...
Alla tipps är intressanta!
/C

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
funderar på en liten tvärliggare men det blir liksom inte något vackert avslut..
Det är insidan man ser, till höger är en husvägg och till vänster en upphöjnad med ej utritat staket på betongen...
/C
Christer Hedlund skrev:Problem, jag behöver tipps på hur man på ett elegant sätt stöttar den yttersta plankan i grinden. Kommer inte på en riktigt bra lösning
[bild]
/C
Fundera på vilket håll du vill ha snedsträvan, tryckt eller dragen.
Läs följande tråd: https://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/95833-stagning-av-dorr-z-men-hur.html
intressant, det har jag inte tänkt på... Kan bli lite strul med dom skjutreglarna/hasparna jag har valt men det går juh att köpa annat...
Ett alternativ är att "bryta av" den undre bärlinan och dra den snett uppåt med samma vinkel som snedslån...
Skissen är inte bästa men det visar lite hur jag tänkt.
Ett alternativ är att "bryta av" den undre bärlinan och dra den snett uppåt med samma vinkel som snedslån...

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skissen är inte bästa men det visar lite hur jag tänkt.
Vinkla ner den sneda tvärslån och sätt en extra horisontell tvärslå?
Eller, istället för att dölja stödet, gör det till en attraktiv konstuktionsdetalj: Extra horisontell tväslå och två sneda tvärslån som ett kryss?
Eller, istället för att dölja stödet, gör det till en attraktiv konstuktionsdetalj: Extra horisontell tväslå och två sneda tvärslån som ett kryss?
Liknande trådar
-
Konfiguration i Zigbee2MQTT i Home Assistant
Villalarm & Hemautomation -
Luft-luft värmempump med Home Assistant
Villalarm & Hemautomation -
Sista radiatorn oftast kall och jag hittar inte felet
Värme allmänt -
Ta bort sista resterna av teflon i stekpannan?
Övrigt Off Topic -
Sista plankan problemet - massivt furu.
Golv