10 166 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Silvertejp i krypgrund?!
Hallå jag är i min grund och sparkar just nu! Har inget bjälklag kvar och ska snart sätta spaden i jorden för att få bort så mkt jord som möjligt! Hur har ni gjort för att få in singlet? varför ska det vara tvättat, vilken storlek använder ni? Angående plasten så har jag hört att man ska sluta lägga den 30 cm från grundmuren?
Exakt. Otvättad blir det ju i princip en blandning av singel och små sandkorn och små sandkorn är inte kapillärbrytande.chabby skrev:
Tvättad singel är svaret jag har fått när jag har frågat. Men så länge det är kapillärbrytande och inte kan skada plasten borde vad som helst duga.chabby skrev:
Angående hur plasten ska ligga, om du scrollar ner lite på sidan finns det en skiss: http://www.lfs-web.se/avfuktare-innan-installation.htm
(Natur-)singel har en klar fördel framför grövre bergkross att det är bekvämare att krypa på, plus att plasten inte tar skada. Att beställa tvättad singel tror jag är lite overkill om man har plast på!
Om det inte går att köra skottkärra i krypgrunden går det tydligen att blåsa ut gruset. Torrsugfirmor kan fixa sådant. Har ingen aning om vad det kostar...
Om det inte går att köra skottkärra i krypgrunden går det tydligen att blåsa ut gruset. Torrsugfirmor kan fixa sådant. Har ingen aning om vad det kostar...
Varför ska man bära ner massa singel i grunden och lägga på plasten? Räcker det inte med nån vanlig sten här och där? Plasten lär ju inte flyga iväg någonstans när man väl lagt in den.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden