10 166 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Silvertejp i krypgrund?!
Sida 1 av 2
Produkter som diskuteras: "byggtejp"
Byggtejp
Byggtejp är ett mångsidigt verktyg som varje hantverkare bör ha till hands. Den är stark, hållbar och lätt att använda och klarar de tuffa kraven på byggplatser. Byggtejp används ofta för att säkra och täta olika material, för att
Läs mer
Det är plast på marken det handlar om antar jag? Räcker väl att lägga plasten med typ 30 cm överlapp eller så. Det behöver ju inte vara trycktätt precis.. Håll plasten på plats med stenar.
Torx - vår grund är isolerad på sidorna med först betong och sedan frigolit så det har inte varit helt lätt att fästa plasten. Vi fick tips på ngn byggaffär att limma och får prova det. Har du ngt tips kanske?
Är det inte risk för frostsprickningar i grundmuren om man isolerar den inifrån?1:a huset skrev:
Torx - Det har jag ingen aning om. När vi köpte huset var det gjort så här i grunden. Tror att det är från byggtiden. Huset är från -88.
Smart idé annars att lägga rör med sand/singel och bygga en ram. Det ska jag framföra till sambon.
Nu har vi fått eluttag i grunden och ska sätta igång avfuktaren så fort vi kan. Det behövs verkligen. Futkmätaren ger mkt höga utslag just nu.
Smart idé annars att lägga rör med sand/singel och bygga en ram. Det ska jag framföra till sambon.
Nu har vi fått eluttag i grunden och ska sätta igång avfuktaren så fort vi kan. Det behövs verkligen. Futkmätaren ger mkt höga utslag just nu.
Produkter som diskuteras: "avfuktaren"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Finns en speciell tejp som ska användas för byggfolie eller "byggplast".
http://www.k-rauta.se/inredning_4917.htm men den är ju som sagt rätt dyr, och det kanske inte är lika noga att det är helt tätt i fallet med krypgrund.
http://www.k-rauta.se/inredning_4917.htm men den är ju som sagt rätt dyr, och det kanske inte är lika noga att det är helt tätt i fallet med krypgrund.
Redigerat:
Butyltejp fattar jag som att man använder om man vill fästa plasten mot grundmuren eller någon annan skrovlig yta. Men för plast mot plast borde väl åldersbeständig tejp funka bra. Butyltejpen är svindyr.