Hej!
Det här badrummet är ungefär 5-6 år gammalt och är i ett gammalt hus. Fogarna mellan vägg och golv har man gjort i silikon (är det vanligt eller är det fusk?) och nu har silikonet spruckit på några ställen samt helt börjat släppa i någon fog mellan klinker/kakel.

Har ni några tips på hur vi bäst ska lösa det här? Golvet, och väggarna, ser bra ut. Det är bara silikonet som på ena sidan av badrummet inte håller måttet. :cry: Det är tyvärr i duschutrymmet också har jag upptäckt så nu kan vi inte duscha där tills vi löst detta.
 
M Millymoo skrev:
så nu kan vi inte duscha där tills vi löst detta
du kan duscha silikonen sitter där för att det ska se bra ut ,tätskiktet sitter innanför
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Numera brukar man ha (vattengenomsläpplig) fog i golv-väggvinkeln i stället för silikon.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Numera brukar man ha (vattengenomsläpplig) fog i golv-väggvinkeln i stället för silikon.
Hur tycker du vi ska laga det? Det ser inte så fräscht ut i ett badrum även om det då kanske inte är någon fara.
 
Blodsoppen
M Millymoo skrev:
Hur tycker du vi ska laga det? Det ser inte så fräscht ut i ett badrum även om det då kanske inte är någon fara.
Om det finns lös silikon så kraffsa bort den. Fyll sedan i med ny silikon bara.
 
  • Gilla
Millymoo
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Millymoo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.